عصر بازار

ایران و پاکستان در کنار هم در مسیر شکوفایی اقتصاد گام بردارند

عصر اعتبار- نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه هم پاکستان و هم ایران به طور همزمان در حال برون رفت از تنگناهای اقتصادی هستند تاکید کرد که لازم است دو کشور در کنار هم و باهم در مسیر شکوفایی اقتصاد گام های رو به جلو بردارند.

ایران و پاکستان در کنار هم در مسیر شکوفایی اقتصاد گام بردارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'محمد نواز شریف' روز شنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی، تجاری و بخش های خصوصی ایران و پاکستان در اسلام آباد تاکید کرد: مطمئن هستم که تعامل بین فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور باعث ایجاد فرصت های فراوان و رشد اقتصادی هر دو طرف خواهد شد.
    وی روابط میان ایران و پاکستان را روابطی عمیق، ریشه دار، تاریخی و مبتنی بر مشترکات فراوان توصیف کرد و گفت: شخصیت های بزرگی مثل حافظ و سعدی در پاکستان به خوبی شناخته می شوند و مورد علاقه و احترام پاکستانی ها هستند.
    نواز شریف با اشاره به سند همکاری با موضوع برنامه تجاری راهبردی پنج ساله که روز گذشته میان دو کشور در حضور سران ایران و پاکستان امضا شد گفت: امضای این سند نشان دهنده اراده دو کشور برای رسیدن به هدف تجارت پنج میلیارد دلاری در سال های آینده است و تحقق این هدف دور از دسترس نیست.
    نخست ویر پاکستان با بیان اینکه در سه سال گذشته اقتصادی کشورش شاهد رشد و پیشرفت بوده است گفت: مسائل امنیتی و کمبود انرژی در پاکستان از جمله مهم ترین مشکلات پیش روی این کشور است که در طول سه سال گذشته کارهای خوبی برای غلبه بر این مشکلات در پاکستان انجام شده است.
    وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت پاکستان اهمیت فراوانی نسبت به تقویت روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان قائل است گفت: یکی از مهم ترین طرح های اقتصادی پاکستان طرح راهروی مشترک اقتصادی چین و پاکستان است که می تواند به کشورهای منطقه و همسایه نیز سود برساند.
    نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های عظیم جهان اسلام و با بیان اینکه 70 درصد منابع انرژی جهان و بخش اعظمی از جمعیت جهان در حوزه جغرافیایی جهان اسلام قرار گرفته است، بر ضرورت کنار گذاشتن اختلاف ها و تقویت وحدت و یکپارچگی میان کشورها و جوامع جهان اسلام تاکید کرد.
    وی در پایان سخنانش با بیان اینکه پاکستان و ایران به طور همزمان در حال برون رفت از تنگناهای اقتصادی هستند، تاکید کرد: دو کشور باید با هم و در کنار هم در این مسیر گام های رو به جلو بردارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی