عصر بازار

نرخ طلا در بازار لندن به کمترین سطح در یک ماه گذشته رسید

عصر اعتبار- خبرگزاری انگلیسی «رویترز» دلیل کاهش قیمت طلا در امروز (دوشنبه) به کمترین سطح خود در یک ماه گذشته را افزایش ارزش دلار و سخنان سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا درباره دستکم دوبار افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرد.

نرخ طلا در بازار لندن به کمترین سطح در یک ماه گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب کاهش تورم در این کشور شده و تمایل سرمایه گذاران به خرید دارایی های مطمئن مانند طلا کاهش یافته است.
    «جیمز استیل» تحلیلگر بانک بین المللی «اچ.اس.بی.سی» انگلیس به خبرگزاری رویترز گفت: این بانک پیش بینی کرده است سیاست های انقباضی بانک مرکزی آمریکا به اندازه گذشته موجب کاهش قیمت طلا نخواهد شد اما افزایش نرخ بهره در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) ممکن است در کوتاه مدت موجب کاهش قیمت طلا شود.
    وی افزود: به هر حال، اگر امسال بانک مرکزی آمریکا فقط دو بار به افزایش نرخ بهره اقدام کند، کاهش قیمت طلا موقتی خواهد بود و در سطح بیش از یک هزار و 200 دلار در هر اونس باقی می ماند.
    قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا بامداد دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.5 درصد کاهش یافت و به یک هزار و 209 دلار و 85 سنت در هر اونس رسید.
    امروز در بازار لندن قیمت طلا به سطح یک هزار و 208 دلار و 90 سنت در هر اونس کاهش یافت که کمترین قیمت فلز زرد در این بازار از بیست و سوم فوریه (چهارم اسفند 1394) بود.
    هفته گذشته قیمت طلا در بازار لندن سه درصد کاهش پیدا کرد.
    در بازار کامکس نیویورک نیز قیمت طلا برای تحویل در ماه آوریل با 0.9 درصد کاهش به یک هزار و 210 دلار و 40 سنت در هر اونس رسید.
    شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر مجموع شش ارز اصلی (یورو، ین، دلار کانادا، فرانک سوئیس، کرون نروژ و پوند انگلیس) اندازه می گیرد، امروز 0.2 درصد بالا رفت و به 96.37 رسید که بیشترین مقدار این شاخص در دو هفته گذشته است.
    در مورد دارایی هایی مانند طلا که ارزش آنها به دلار تعیین می شود، افزایش قیمت دلار موجب گران تر شدن این دارایی ها برای خریدارانی می شود که واحد پولی آنها ارزی بجز دلار است.
    گرانی طلا نیز تقاضا برای آن را کاهش می دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو