عصر بازار

توصیه تحلیلگر اقتصادی:

وزن طلا در سبد خود را افزایش دهید

عصر اعتبار : یک تحلیلگر برجسته اقتصادی به سرمایه گذاران توصیه کرد سهم طلا در سبد سرمایه گذاری را افزایش و سهم دلار آمریکا را کاهش دهند.

وزن طلا در سبد خود را افزایش دهید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل ازبورس کالای ایران ؛ مارک فابر تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی و فعالان بازار باید سهم طلا را در سبد سرمایه گذاری خود افزایش دهند.

    وی تصریح کرد: سرمایه گذاران باید از دلار آمریکا دوری کنند. دلار آمریکا یک ارز مطلوب و مورد پسند نیست. مطلوب ترین ارز طی ماه های آینده طلا ، نقره، پلاتین و پالادیوم خواهد بود. هنوز فکر می کنم که بازار فلزات گرانبها با دوران رونق و شکوفایی روبرو شده است.

    شاخص ارزش دلار در 4 ماه گذشته با کاهش روبرو شده و بیش از 4.4 درصد افت داشته و در این مدت قیمت طلا 15.3 درصد، نقره 10.7 درصد پلاتین 7.4 درصد و پالادیوم با 1.9 درصد روبرو رشد شده است.

    به اعتقاد مارک فابر ، نوسان اوضاع اقتصادی آمریکا و چین و ارزش دلار تاثیر زیادی بر نوسان قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده خواهد داشت.
    گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز عامل مهمی است که می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.
    بنابراین گزارش در شرایطی بهای جهانی طلا روز دوشنبه را با افت قیمت به پایان رساند که به نظر می رسد روزهای آینده تحت تاثیر تصمیمات تازه فدرال رزو تغییرات جدیدی را تجربه کند.

    به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی تمرکز زیادی روی سخنرانی مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا که امروز (سه شنبه ) برگزار خواهد شد ، نشان دهند .

    اظهارات یلن می تواند تاحدی وضعیت نرخ بهره آمریکا در ماه های آینده رو روشن کند.

    دو مقام ارشد دیگر فدرال رزرو آمریکا نیز روزهای پنج شنبه و جمعه آتی سخنرانی خواهندکرد.که اظهار نظر هر یک از سخنران ها می تواند سرنوشت جدیدی را برای اونس طلا رقم بزند.

    اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا طی روزهای گذشته احتمال افزایش نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده را تقویت کرده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد اورده  است.

    قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته با افت 32.40 دلاری معادل 2.6 درصدی روبرو شده است. این برای سومین هفته متوالی بوده که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و افت هفتگی قیمت طلا از نوامبر بی سابقه بوده است.

    جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس از ایده افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده حمایت کرده و بر این باور است که بهترین موقع برای افزایش مجدد نرخ بهره، نشست آوریل خواهد بود.

    فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است.

    گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا موجب تقویت ارزش دلار شده است.

    شاخص ارزش دلار روز پنج شنبه به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده است.

    قیمت جهانی طلا برغم کاهش نسبی در روزهای اخیر، از ابتدای امسال تاکنون حدود 14درصد رشد داشته است. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

    آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی چین نیز قرار است روز جمعه منتشر شود. این آمارهای می تواند نشانگر اوضاع اقتصادی چین باشد.

    روز چهارشنبه نیز آمارهای اولیه نرخ تورم آلمان در ماه مارس منتشر خواهد شد، این در شرایطی است که طی همین روز گزارش موسسه ای دی پی در خصوص وضعیت اشتغال بخش خصوصی آمریکا منتشر می شود.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو