عصر بازار

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای:

جزئیات دریافت وام شرکتهای فناوری اطلاعات

اعتراض‌ها پیگیری می شود

عصر اعتبار- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به اقدامات انجام شده برای اعطای وام به شرکتهای فناوری اطلاعات از محل وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات گفت: اعتراض ها در این زمینه پیگیری می شود.

جزئیات دریافت وام شرکتهای فناوری اطلاعات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر ، ناصرعلی سعادت ، مذاکره برای اعطای وام به شرکتهای فناوری اطلاعات عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارائه تسهیلات صندوق حمایت از تحقیق و توسعه صنایع الکترونیک را از جمله مهمترین اقداماتی عنوان کرد که در سال 94 اجرایی شد.

    وی با بیان اینکه پرداخت وام وجوه اداره شده از ابتدای سال 94 آغاز شد و تاکنون سومین دوره فراخوان آن نیز منتشر شده است، ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های متقاضی موفق به دریافت وام‌های خود شدند که اطلاعات آن در سایت وزارت ارتباطات نیز موجود است. اگر شرکتی در روند بررسی درخواست خود دچار مشکلی شده اعتراض خود را به طور رسمی طی نامه‌ای به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به نحوه روند رسیدگی به تقاضای وام شرکتهای فناوری اطلاعات در استان ها، گفت: وام‌ها در سطح اول با حضور نماینده سازمان نظام صنفی رایانه ای در کمیته‌های کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرند. در استانی که بیش از 20 تقاضای وام تا سقف 200 میلیون داشته باشد کمیته کارشناسی استان تشکیل می‌شود و طرح‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. اما اگر در استانی کمتر از 20 تقاضای وام داشته باشیم یا تقاضایی بیشتر از 200 میلیون تومان وجود داشته باشد جهت بررسی به کمیته مرکزی واقع در وزارت ارتباطات منتقل می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه این معیارها و استانداردها توسط وزارت ارتباطات تعیین شده است، گفت: باید در نظر داشت که کنار یکدیگر جمع کردن نمایندگان از نهادها و سازمان‌های مختلف آسان نیست. استان‌هایی که تقاضاهای کمتری دارند نیز می‌توانند تقاضای خودشان را در کمیته‌های مرکزی وزارت ارتباطات طرح کنند، در نهایت در نحوه رسیدگی به تقاضای وام‌هایشان تفاوتی وجود ندارد.

    سعادت با اشاره به اینکه هدف سازمان نظام صنفی رایانه ای رسیدگی به تقاضای وام اعضای صنف است، گفت: اکنون مسئله این نیست که چرا گروهی وام گرفتند، بلکه ما به دنبال آن هستیم تا همه متقاضیان بتوانند به خواسته‌هایشان برسند. برای مثال مدلهای کسب و کار، یکی از ضعف‌های شرکت‌های فناوری اطلاعات برای ارائه تقاضای وام است که باید با بررسی کارشناسی راهکاری برای آن پیدا کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو