عصر بازار

داد و ستد ۱۹۷ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس ایران

عصر اعتبار- در نخستین روز هفته بیش از ۱۹۷ میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس مورد معامله قرار گرفت.

داد و ستد ۱۹۷ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 14 فروردین ماه بالغ بر 197 میلیون ورقه بهادار در 33 هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به 926 میلیارد و 340 میلیون ریال رسید.

    در همین حال شاخص کل فرابورس ایران در ابتدای ساعت بازار 4 واحد بالا رفت اما در ادامه افت کرد و در پایان با افت 4.7 واحدی نسبت به روز معاملاتی قبل، رقم 809.52 واحد را نمایش داد؛ نماد شرکت پتروشیمی مارون و فولاد هرمزگان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشت.

    بیشترین حجم معاملات بازار سهام در روز جاری متعلق به نماد پالایش نفت تهران بود و بیشترین ارزش معاملات در نماد ریل پرداز سیر به میزان 32 میلیارد و 590 میلیون ریال انجام شد.

    در بازار اول، 21 میلیون اوراق بهادار به ارزش 48 میلیارد و 830 میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام سرمایه‌گذاری مسکن تهران ثبت شد. همین طور، 129 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 446 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین ارزش معاملات این بازار مربوط به پالایش نفت تهران بود.

    این گزارش حاکی است، طی امروز اوراق مشارکت ماهانه مپنا با دادوستد 127 هزار و 50 ورقه به ارزش 127 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 45 میلیارد ریال مبادله شد.

    در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اطلس، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به حدود 680 هزار ورقه بهادار رسید.

    طبق این گزارش، نماد شرکت‌های ساینا، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و نیرو سرمایه بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی مارون و مرجان کار بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

    همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز یکشنبه در تمامی نمادها به جز نماد اردیبهشت 93 با کاهش قیمت مواجه و در بازه 747 تا 818 هزار ریال معامله شد؛ ضمن آنکه بیشترین افت قیمت مربوط به نماد فروردین‌ماه 93 بود، زیرا مدت اعتبار اوراق این نماد معاملاتی در پایان معاملات فردا به پایان می‌رسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو