عصر بازار

مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی:

اقتصاد مقاومتی، کلید ارتقاء بهره‌وری است

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی معتقد است که براساس یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باید به فکر ارتقاء بهره‌وری بود که اگر اقتصاد مقاومتی رهنمود مسوولان قرار گیرد بدون شک ارتقاء بهره‌وری نیز صورت خواهد گرفت.

اقتصاد مقاومتی، کلید ارتقاء بهره‌وری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایسنا،محسن طرزطلب با بیان این‌که در زمینه‌ی ارتقاء بهره‌وری پروژه‌ها و طرح‌های متفاوتی را مطرح کرده‌ایم، اظهار کرد: تمهیدات اولیه برای این پروژه‌ها صورت گرفته و تلاش براین است که به زودی این طرح‌ها را به مرحله‌ تصویب و اجرا برسانیم.

    وی ادامه داد: تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی جزو برنامه‌هایی است که از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است که با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن آن قطعا این مساله نیز سرعت خواهد گرفت.

    مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با بیان این‌که تمهیدات تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی در سال‌های گذشته صورت گرفته و مجوزهای لازم برای این مهم نیز اخذ شده است، خاطر نشان کرد: قرار است که هشت هزار مگاوات نیروگاه جدید به ظرفیت نیروگاه‌های موجود کشور بدون مصرف کشور اضافه شود.

    طرزطلب تصریح کرد: امید می‌رود که در اواخر امسال شاهد به مدار وارد شدن نیروگاه پرند به چرخه تولید باشیم و بخش بخار این نیروگاه بتواند اواخر امسال وارد مدار شود.

    وی در خصوص دیگر نیروگاه‌ها نیز گفت: فعالیت چهار نیروگاه آغاز شده و مابقی نیروگاه‌ها نیز امسال و سال آینده باید فعالیت خود را آغاز کنند.

    به‌گفته مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی امید می‌رود که در سال 1397 این هشت هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود و بتوانیم میزان راندمان نیروگاه‌های کشور را ارتقاء دهیم.

    طرزطلب یکی دیگر از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را انتقال تکنولوژی و ساخت داخل برشمرد و افزود: در این زمینه قرار‌دادی از سوی شرکت مپنا با شرکت زیمنس منعقد شده که قرار است تا سه ماه آینده تکنولوژی ساخت کلاس F وارد کشور شود.

    وی تصریح کرد: قرار است که چهار هزار مگاوات تکنولوژی جدید با همکاری شرکت مپنا و زیمنس وارد کشور شود که امید می‌رود از آن زمان به بعد بتوان نیروگاه‌های جدیدی را با راندمان بالاتری وارد چرخه تولید کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی