عصر بازار

تنها اسکناس با تصویر یکی از انبیای الهی

عصر اعتبار- اولین و تنها اسکناس ایران با تصویر بارگاه حضرت دانیال نبی(ع) یکی از پیامبران الهی در شوش در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

تنها اسکناس با تصویر یکی از انبیای الهی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حسین یزدی‌نژاد، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی از خراسان رضوی، اظهار کرد: اولین و تنها اسکناس ایران با تصویر بارگاه حضرت دانیال نبی(ع) یکی از پیامبران الهی در شوش در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

    وی با بیان اینکه این اسکناس متعلق به دوره پهلوی است، افزود: در این دوره، بارگاه حضرت دانیال نبی(ع) بیشتر جنبه آثار ملی و تاریخی داشته و بعد مذهبی این مکان برای چاپ اسکناس مورد توجه نبوده است.

    یزدی‌نژاد با اشاره به اینکه اسکناس مزبور پنج ریالی بوده است ادامه داد: این اسکناس در دوره رضا خان پهلوی با امضای رضا قلی امیر خسروی، مدیر کل وقت بانک ملی ایران و عبدالحسین هژیر، مفتّش دولت و نیز در دوره پهلوی دوم تنها یک بار در سال 1323 ه. ش با امضای ابوالحسن ابتهاج به عنوان مدیرکل وقت بانک ملی ایران و علی بامداد، بازرس دولت چاپ و منتشر شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی