عصر بازار

خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی سیلاب در بابل

عصر اعتبار- معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بابل گفت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب در روز ۱۳ فرودرین ماه جاری در بابل ۱۰۰ میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد شد.

خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی سیلاب در بابل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایرنا ،جعفر آقاجان بیان کرد: براثر وقوع این سیلاب سه هزار و 900 هکتار از اراضی شالیزاری تخریب شد.

    وی بیشترین خسارت وارد شده در بخش کشاورزی را به خزانه برنج نام برد و گفت: 390 هکتار از این میزان مربوط به خزانه برنج می باشد که به طور کلی تخریب شده است.

    وی اظهارداشت : سیلاب همچنین به 250 هکتار باغ مرکبات آسیب زد و باعث نابودی 40 کلنی زنبور عسل شد.
    آقاجان نتاج این را هم گفت که سیلاب در بخش آب و فاضلاب روستایی نیز در روستای معلم کلا به یک مجتمع آب روستایی و دیوارهای حفاظتی خسارت زد.
    وی به تخریب 61 سردهنه زراعی نیز در بخش های مختلف بابل و نیز هشت مورد رانش زمین در بخش بندپی بابل اشاره کرد و اظهارداشت: این رانش ها در مناطق جنگلی بوده است که رانش زمین باعث قطع عبور و مرور مردم از جاده منتهی به شیاده شده و در حال حاضر اهالی محله های مختلف از راه فرعی عبور می کنند.
    وی گفت : برای بازسازی جاده و تردد این افراد نیازمند دو میلیارد ریال اعتبار است.
    وی بیان کرد: همچنین 400 واحد مسکونی در شهرستان بابل از جمله در بخش بندپی غربی، لاله آباد و شهر بابل دچار آبگرفتگی شده و حجم ریالی خسارت وارد آمده به این واحده ها 10 میلیارد ریال برآورد شده است.
    آقاجان نتاج اظهارداشت: بنیاد مسکن اعلام کرد که به واحد های خسارت دیده مبلغ 20 الی 50 میلیون ریال وام کم بهره براساس میزان خسارت داده خواهد شد.
    معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بابل با بیان اینکه وقوع سیلاب باعث بالا آمدن آب رودخانه ها شده بود گفت : در حال حاضر سطح آب رودخانه ها و معابر فروکش کرده اما تا فروکش کامل احتمال افزایش میزان خسارت وجود دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو