عصر بازار

گلدمن‌ساکس ارزیابی کرد:

پایان دوران صعود ارزهای آسیایی

عصر اعتبار- بر اساس اظهارات گروه گلدمن‌ساکس، پس از سپری کردن بهترین رشد ماهانه در هفت سال اخیر، اکنون زمان فروش ارزهای آسیایی فرا رسیده است.

پایان دوران صعود ارزهای آسیایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از بلومبرگ، کاماکشیا تریودی، تحلیلگر اقتصادی بانک گلدمن‌ساکس اعلام کرد با توجه به ادامه روند نزولی واحدهای پولی آسیا، ین و یوآن احتمالا به پایین‌ترین سطوح خود از سال 2008 خواهند رسید.
    وون کره‌جنوبی در ماه مارس با رشد 8.2 درصدی بهترین عملکرد را در میان واحدهای پولی آسیایی از آن خود کرد و پس از آن رینگیت مالزی با تقویت 7.8 درصدی بهترین عملکرد خود را از سال 1998 به ثبت رساند. شاخص 10 ارز آسیایی به جز ین نیز رشدی 3 درصدی داشته است.
    تریودی افزود: «سطوح فعلی برای ارزهای آسیایی به خصوص وون، باهت، دلار تایوان، یوآن و رینگیت بسیار مناسب است. حرکت یوآن، پیامدهای مستقیمی در ارزهای بازارهای در حال ظهور ایجاد کرده است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده افت بیشتر این کمپلکس ارزی را شاهد باشیم.»
    نرخ تسعیر کشورهای در حال توسعه بهترین ماه خود را از سال 1999 به ثبت رساند و دلار پس از مشخص شدن کندی سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو با سقوط مواجه شد. هر چند صادرات آسیایی همچنان در حال بهبود است، اعمال محرک‌های پولی اضافی در ژاپن و تضعیف یوآن برابر دلار، موج تازه‌ای از تنزل ارزهای منطقه در حال شکل‌گیری است

    پیش‌بینی‌های ارزی
    گلدمن پیش‌بینی کرد که ین در 12 ماه آینده با افتی 14 درصدی در برابر دلار مواجه خواهد شد و همانند سال 2002 هر دلار 130 یوان ارزش خواهد داشت. همچنین یوآن نیز 7.6 درصد مقابل دلار تضعیف می‌شود که پایین‌ترین نرخ آن از سال 2008 خواهد بود. وون نیز تنزلی 12 درصدی نسبت به سطح کنونی را تجربه خواهد کرد.
    تریودی اظهار داشت: «کندی رشد اقتصادی و چشم‌انداز کاهش بیشتر نرخ بهره در کره‌جنوبی موجب شده تا چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا راه‌ زیادی تا بهبود داشته باشد.»
    پیش‌بینی گلدمن در خصوص ین، یوآن و وون نسبت به پیش‌بینی‌های دیگر نزولی‌تر بوده است. بر اساس بررسی بلومبرگ، پیش‌بینی شده تا انتهای مارس 2017 هر دلار ارزشی برابر با 118 ین، 6.7 یوآن و 1218 وون داشته باشد.
    در معاملات امروز، ین با رشدی 0.2 درصدی در برابر دلار مواجه شد تا هر دلار 111.48 ین معامله شود. همچنین هر دلار معادل 1148.75 وون ارزش داشت تا واحد پول کره‌جنوبی رشدی 0.5 درصدی را تجربه کند. این در حالی است که بازارهای چین در روز دوشنبه تعطیل بودند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی