عصر بازار

هر اونس ۱۲۱۷ دلار;

گزارش اشتغال آمریکا روند نزولی طلا را تشدید کرد

عصر اعتبار- پس از اینکه آمار قوی‌تر از انتظار اشتغال آمریکا نشانه‌هایی از تقویت اقتصاد این کشور را روشن کرد، گمانه‌زنی‌ها برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در آینده نزدیک افزایش پیدا کرد و طلا در معاملات روز دوشنبه باز هم کاهش قیمت داشت.

گزارش اشتغال آمریکا روند نزولی طلا را تشدید کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد نیوز، افت قیمت اخیر شمش باعث شد تا این فلز گرانبها لحظه به لحظه به سطح 1200 دلاری برای هر اونس نزدیک‌تر شود.

    بر اساس این گزارش، هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش قیمت، یکهزار و 217 دلار و 30 سنت معامله شد. این در حالی بود که روز جمعه نیز طلا افتی 0.8 درصدی را تجربه کرده بود.
       
    ادوارد میر، تحلیلگر اف‌سی‌استون در این خصوص اعلام کرد: «ما مشاهده می‌کنیم که بازارها همگی بر این عقیده‌اند که فدرال‌رزرو هم‌اکنون گزینه‌ افزایش نرخ بهره را روی میز دارد و ممکن است در ماه می یا ژوئن این افزایش نرخ صورت بگیرد. طلا می‌تواند به زودی به زیر 1200 دلار رود و حتی سطوح حمایتی 1170 و 1175 دلاری را نیز آزمایش کند.»
       
    طلا در سه ماهه منتهی به مارس با ثبت بهترین عملکرد 30 سال اخیر خود و در پی کمرنگ شدن انتظارات برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو، رشدی 16 درصدی را تجربه کرد. بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر برای نخستین بار در یک دهه اخیر نرخ بهره را افزایش داد.
       
    افزایش نرخ بهره در حالی هزینه‌های نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که موجب تقویت دلار می‌شود. آمار روز جمعه نشان داد که اشتغال بخش غیرکشاورزی در ماه گذشته رشدی 215 هزار نفری داشته که بیشتر از انتظار 205 هزار نفری بوده است.
       
    آینده نرخ بهره آمریکا نشان می‌دهد که معامله‌گران در ماه نوامبر منتظر افزایش نرخ بهره خواهند بود این در حالی است که قبل از انتشار گزارش پیش‌بینی می‌شد نرخ بهره در ماه دسامبر افزایش پیدا کند.  سام لافلین معامله‌گر گروه MKS اعلام کرد که در کوتاه مدت، سطح حمایتی طلا در محدوده 1215 دلاری بوده و در صورت گذر از آن سطح 1210 دلاری خواهد بود.

    جایگاه‌های سرمایه‌گذاران روی طلا همچنان به شدت صعودی است. آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا در روز جمعه نشان می‌دهد، صندوق‌های تامینی و مدیران پول پیشنهادهای صعودی خود را در بازار طلا در هفته منتهی به 29 مارس به بالاترین سطح خود از انتهای سال 2010 افزایش دادند.
       
    دارایی‌ها در SPDR ، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 0.15 درصدی به 818.09 تن رسید ولی همچنان در نزدیکی بالاترین سطح دو سال اخیر خود قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی