عصر بازار

کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه روستایی در اسفند ماه ۱۳۹۴

عصر اعتبار- مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه روستایی برای اسفند ماه ۱۳۹۴ را ۷.۸ درصد اعلام کرد که نسبت به نرخ ۸ درصد بهمن ماه ، کاهش دارد.

کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه روستایی در اسفند ماه ۱۳۹۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا ، مرکز آمار ایران، شاخص کل (برمبنای 100=1390) در اسفند ماه امسال عدد 233 را نشان می دهد که نسبت به ماه پیش از آن 0.3 درصد افزایش داشته است.
    افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه پارسال (تورم نقطه به نقطه) 7.8 درصد است که نسبت به آمار بهمن ماه (8.0) کاهش یافته است.
    درصد تغییرات شاخص کل تورم روستایی در 12 ماه منتهی به اسفند ماه نسبت به دوره مشابه پارسال 10.6 درصد است که نسبت به تورم 12 ماهه منتهی به بهمن ماه سال گذشته 11 درصد کاهش نشان می دهد.
    براساس این آمار، شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در این ماه به رقم 254.1 رسید که نسبت به ماه قبل 0.4 درصد افزایش دارد. همچنین شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» در اسفند ماه به عدد 251.2 رسید که نسبت به ماه گذشته 0.4 درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نیز نسبت به ماه مشابه پارسال 6.9 درصد افزایش دارد و نرخ تورم 12 ماهه این گروه 10.2 درصد است.
    شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در اسفندماه نسبت به ماه مشابه پارسال 6.7 درصد افزایش نشان می دهد؛ درصد تغییرات این گروه در 12ماه منتهی به اسفندماه نسبت به دوره مشابه پارسال 9.8درصد است و نسبت به تورم 12 ماهه منتهی به بهمن ماه به میزان 10 درصد درصد کاهش یافته است.
    همچنین شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» دراسفند ماه 94 به رقم 218.8 رسید که 0.3 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش نشان می دهد.
    میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.7 درصد بوده و نرخ تورم 12 ماهه منتهی به اسفند ماه 1394 نسبت به دوره مشابه پارسال این گروه 11.2 درصد است که نسبت به تورم 12 ماهه منتهی به بهمن ماه 94 نزدیک به 11.8 درصد کاهش یافته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی