عصر بازار

رئیس سازمان فضایی ایران:

داده های سنجش از راه دور به بخش خصوصی واگذار می شود

عصر اعتبار- رئیس سازمان فضایی ایران گفت: آمادگی برای واگذاری داده های سنجش از راه دور به بخش خصوصی برای فعالتر شدن این بخش وجود دارد.

داده های سنجش از راه دور به بخش خصوصی واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سنجش از راه دور علم استخراج اطلاعات از اشیاء زمینی به صورت غیر مستقیم و بوسیله سنجنده است. خروجی در مرحله نخست توسط هر سنجنده یک تصویر است. به طورمعمول هر ماهواره چندین سنجنده دارد که کار تصویربرداری را انجام می دهند. ارتفاع ماهواره های سنجش از دور بیشتر از 700 کیلومتر و کمتر از 1500 تا 1600کیلومتر است.
    به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محسن بهرامی افزود: بخش خصوصی می تواند در حوزه کاربرد سنجش از راه دور، به ارائه خدمت بپردازد.
    وی به انعقاد تفاهمنامه سازمان فضائی با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت: زمینه فعالتر شدن بخش خصوصی فراهم شده و آمادگی برای همه نوع همکاری با این بخش وجود دارد.
    بهرامی خواستار فعال تر شدن بخش خصوصی در حوزه کاربردها شد و ادامه داد: باید بازار کسب و کار را فراهم کرد تا بخش خصوصی مطمئن شود کسب و کار پایداری در این بخش دارد.
    رئیس سازمان فضائی ایران در عین حال، سیاست کلان دولت را ارتباط مستقیم با مصرف کننده ندانست و بیان کرد: بخش خصوصی به طور معمول دنبال ساخت ماهواره است در حالی که باید از پروژه های بزرگ خارج و به بخش توسعه محصول و فناوری ورود کند به خصوص که حجم زیادی از اطلاعات موجود است که می تواند توسط بخش خصوصی رمزگشایی شود.
    وی ارتباط بیشتر و مستمر با دانشگاه ها و کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی به عنوان فعال بخش خصوصی را از برنامه های سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد، دانشگاه ها می توانند در مراکز رشد به این امر کمک کنند و فقط لازم است فضای کسب و کار را طراحی کرد.
    پیش از این محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی ایران شناسایی مزایای سنجش از راه دور و کاربرد آن در توسعه متوازن را از مهمترین برنامه های سال 1395 این سازمان اعلام کرده و گفته بود،سنجش از راه دور برای کشاورزی و حفاظت از محیط زیست بکار گرفته می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی