عصر بازار

هند خط اعتباری ۴۵۰ میلیون دلاری به ایران اختصاص داد

عصر اعتبار- دولت هند با افزایش خط اعتباری به مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار برای افزایش مبادلات تجاری این کشور به ایران موافقت کرد.

هند خط اعتباری ۴۵۰ میلیون دلاری به ایران اختصاص داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دولت هند روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای با اعلام این مطلب افزود: این خط اعتباری به شرکت های هندی کمک می کند که به بازار ایران وارد شوند.
    یکی از اهداف دیگر این خط اعتباری کمک به صادرات کالا و دیگر خدمات به ایران و همکاری دو کشور در زمینه صنایع فولاد ذکر شده است .
    شرکت دولتی «استیل اتوریتی » و شرکت خصوصی «جیندال استیل» هند قراردادهایی با ایران به ارزش 225 میلیون دلار درسال 2015 برای صادرات 250 هزار تن فولاد به ایران منعقد کردند که به علت نهایی نشدن این خط اعتباری از سوی دولت تاکنون این صادرات آغاز نشده است .
    دولت هند در ماه فوریه با اعطای 150 میلیون دلار خط اعتباری برای توسعه بندر چابهار ایران موافقت کرد.
    نمایندگان بانک های خصوصی ایران و بانک صادرات و واردات هند موسوم به «اگزیم بانک »نیز دی ماه سال 93 موافقنامه اختصاص خط اعتباری 150 میلیون دلاری به ایران را در دهلی نو امضا کردند.
    این خط اعتباری برای خرید کالا،خدمات فنی و مهندسی و اجرای طرحها در ایران اختصاص داده شده بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی