عصر بازار

معاون اتاق بازرگانی هنگ کنگ:

مبادلات تجاری هنگ کنگ با ایران افزایش می یابد

عصر اعتبار- معاون اتاق بازرگانی هنگ کنگ با تاکید بر افزایش مبادلات تجاری با ایران گفت: اعزام هیات تجاری هنگ کنگ به خراسان رضوی و ایران با همین صورت گرفته است.

مبادلات تجاری هنگ کنگ با ایران افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،'اندرو ولز' روز پنجشنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به عدم ارتباط اتاق بازرگانی هنگ کنگ در سال‌های اخیر با ایران اظهار کرد: ایجاد شرایط مطلوب در برجام سبب شد تا هنگ کنگ اولین هیات خود را در پساتحریم به ایران اعزام کند.

    وی افزود: اعزام این هیات تجاری توسط کمیته آفریقا و آسیایی اتاق بازرگانی هنگ کنگ طراحی و برنامه ریزی شده است.
    معاون اتاق بازرگانی هنگ کنگ عنوان کرد: حوزه‌های وسیعی نظیر ساخت و ساز، تولید، تجارت و صنعت از جمله زمینه‌هایی است که هیات تجاری هنگ کنگ می تواند با استان خراسان رضوی همکاری داشته باشد.
    اندرو ولز با بیان اینکه توسعه جاده ابریشم جدید با شعار 'یک جاده، یک کمربند' از مهم ترین اهداف دولت چین بوده است، تاکید کرد: یکی از دلایل حضور ما در خراسان رضوی نقش مهم این استان در اتصال جاده ابریشم از چین تا آسیای میانه به اروپا است.
    وی گفت: با توجه به اینکه هنگ کنگ در ابتدای راه زمینی و انتهای راه دریایی جاده ابریشم قرار دارد، بنابراین نقطه تلاقی داشته و یک منطقه راهبردی در زمینه تجارت بویژه برای ایران است.
    معاون اتاق بازرگانی هنگ کنگ با بیان اینکه اتاق بازرگانی هنگ کنگ دارای قدمتی 155 ساله است، ابراز کرد: اعضای اتاق بازرگانی هنگ کنگ حدود سه چهارم رشد ناخالص ملی را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین اتاق هنگ کنگ ارتباط بسیار خوبی با دولت مرکزی چین دارد.
    اندرو ولز عنوان کرد: قطعا این سفر نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت و این ارتباط شروع همکاری اتاق هنگ کنگ با اتاق بازرگانی مشهد است.

    *فصل جدیدی در روابط اقتصاد خارجی ایران آغاز شده است
    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه وجود مرقد امام رضا (ع) مشهد را به شهری زیارتی و نقطه ای راهبردی برای ایران و جهان اسلام تبدیل کرده، خاطرنشان کرد: در شهر مشهد سالانه حدود 25 میلیون مسافر جابه جا می شود، که این امر در دنیا بی نظیر است و انتخاب خراسان رضوی برای اعزام هیات تجاری از سوی هنگ کنگ امری درست بوده است.
    غلامحسین شافعی با بیان اینکه ایران فصل جدیدی را در زمینه اقتصاد خارجی آغاز کرده، ادامه داد: اکنون کشورهای بسیاری هستند که به دنبال دستیابی به بازار بزرگ اقتصادی ایران هستند و در این میان کشورهایی همچون هنگ کنگ، که در زمان سختی رابطه خوبی با ایران داشته اند، شانس بیشتری خواهند داشت.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: امید است هنگ گنک از فرصت جدید بخوبی استفاده کند و با توجه به اینکه یکی از آزادترین اقتصادهای جهان را دارد ما نیز مشتاقیم که با این کشور همکاری داشته باشیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو