عصر بازار

محدودیت‌های سوئیفت برای بانک ملت ایران در ترکیه برداشته شد

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد بانک ملت ایران در ترکیه فعال شده و محدودیت سوئیفت برای شعب این بانک برداشته شده است.

محدودیت‌های سوئیفت برای بانک ملت ایران در ترکیه برداشته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمود واعظی در ادامه دیدارهای رسمی خود  با مقامات ترک در حاشیه برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در آنکارا، با آردم باشجی -رییس بانک مرکزی ترکیه- و نمایندگان بانک‌های خصوصی و دولتی ترکیه گفت‌وگو کرد.

    در این ملاقات که جودت ییلماز وزیر توسعه و رییس کمیسیون اقتصادی طرف ترک نیز حضور داشت؛ طرف ترک با توجه به فضای حاصله در دوران پسا برجام و رفع تحریم‌های کشورمان اعلام کرد: بانک مرکزی ترکیه آمادگی دارد برای تسریع در زمینه همکاری‌های بانکی و مراودات پولی دو کشور، همکاری کند.

    وی اظهار داشت: در چنین شرایطی، حضور تعداد بیشتری از بانک‌های ترکی در روابط تجاری دو کشور و فعال شدن شعب بانک‌های ایران در ترکیه بسیار حایز اهمیت است.

    رییس کل بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد: تماس‌ها، همکاری‌ها و رایزنی‌های متناوب با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران داریم و در حال هماهنگ‌سازی برای تقویت همکاری‌ها و عادی‌سازی روابط بانکی هستیم.

    وی ادامه داد: خوشبختانه بانک ملت در ترکیه فعال و محدودیت سوییفت برای شعب این بانک برداشته شده است.

    او تصریح کرد: در مورد تاسیس بانک‌های جدید ایرانی با شرایط جدید منتظر دریافت درخواست‌های آنها هستیم.

    واعظی نیز در این دیدار بر نقش فعال‌سازی و عادی شدن روابط بانکی در کلیه سطوح از جمله بانک‌های دولتی و خصوصی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد و گفت: از توسعه همکاری‌های بانکی دو کشور استقبال می‌کنیم.

    وی اظهارداشت:  خوشبختانه دوران تحریم در ایران برداشته شده و سیستم بانکی ایران آمادگی دارد تا نسبت به همکاری‌های مشترک اقدام کند.

    او ادامه داد: مادامی که ابزار بانکی به صورت کامل استفاده نشود و تسهیلات لازم به بخش خصوصی داده نشود؛ همچنین برای سرمایه‌گذاری‌‌های طرفین تضامین لازم موجود نباشد نمی‌توان انتظار داشت سقف حجم مبادلات به میزان مورد تصویب مقامات دو کشور برسد.

    در این نشست نمایندگان بانک‌های ترک و بانک‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله بانک مرکزی و بانک صادرات حضور داشتند و مقرر شد جزییات این همکاری‌ها به صورت مدون بررسی و نهایی شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو