عصر بازار

سهم صندوق توسعه ملی در بودجه امسال کاهش می‌یابد

عصر اعتبار- پورابراهیمی: درخواست رئیس جمهور از مقام معظم رهبری در قبال کاهش سهم صندوق توسعه ملی از ۳۰ به ۲۰ درصد در بودجه امسال مورد موافقت معظم‌له قرار گرفته است.

سهم صندوق توسعه ملی در بودجه امسال کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1395 کل کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود:
    بر اساس اخبار رسیده از هیئت رئیسه مجلس، درخواست شخص رئیس جمهور از مقام معظم رهبری درخصوص کاهش سهم صندوق توسعه ملی از 30 درصد به 20 درصد در بودجه سال جاری کل کشور مورد موافقت معظم‌له قرار گرفته است.
    وی افزود: در صورتی که این موافقت رسما به مجلس اعلام شود، یا ازجانب رئیس جمهور و یا به وسیله مجوزی که نماینده دولت در صحن علنی ارائه خواهد کرد، کمیسیون تلفیق این موضوع را در گزارش خود درخصوص بودجه به مجلس اعمال خواهد کرد.
    به گفته پورابراهیمی، با کاهش سهم صندوق توسعه ملی به 20 درصد، منابع در اختیار دولت افزایش می یابد.
    سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس همچنین گفت: اولویت مجلس درخصوص این منابع، اجرای طرح های عمرانی برای توسعه کشور است.
    پورابراهیمی همچنین از توجه به بودجه بخش های فر هنگی از جمله بودجه رسانه ملی در لایحه بودجه سال 95 خبر داد و افزود: مصوبات خوبی در این زمینه در کمیسیون تلفیق داریم که به احتمال قوی در صحن علنی مجلس هم در زمان بررسی نهایی بودجه، پیشنهادها برای افزایش بودجه بخش های فرهنگی کشور وجود خواهد داشت .
    وی گفت: در بخش بودجه دفاعی کشور نیز برای اولین بار بجز اعتبارات سنواتی دولت، 5000 میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق برای تقویت بنیه دفاعی به تصویب رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی