عصر بازار

با هدف حمایت از محصولات دانش‌بنیان داخلی صورت گرفت؛

برخورداری محصولات دانش‌بنیان از تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی تبلیغات تلویزیونی

عصر اعتبار- پیرو تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با دستور رئیس رسانه ملی، محصولات دانش‌بنیان از تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی تبلیغات تلویزیونی برخوردار شدند.

برخورداری محصولات دانش‌بنیان از تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی تبلیغات تلویزیونی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ با توجه به اینکه امسال سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است، مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی، از محل اجرای درست قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان می‌گذرد اما دغدغه اغلب تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان، عدم شناخت کافی از دستاوردهای سال‌های گذشته و امروز آنان است. آنها علاوه بر فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد و مصرف محصولات اقتصاد دانش بنیان، به تبلیغات مرسوم نیز نیاز دارند.

    همدلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

    در این میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از سال گذشته علاوه بر حمایت‌ها و ارائه تسهیلات مختلف به این شرکت‌ها، جهت اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی برنامه‌ ریزی‌هایی با همدلی سازمان صدا و سیما آغاز کرد که نتیجه آن امضای تفاهمنامه با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، و محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما بود.

    مطابق این تفاهمنامه اجرای سیاست‌های کلی کشور در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی و پاسخگویی به نیازهای فناورانه رسانه ملی در چارچوب اهداف و سیاست‌های ابلاغی مقام‌ معظم رهبری، لازم‌‌الاجرا است.

    از جمله بندهای اصلی این تفاهمنامه همکاری مشترک در مبحث فرهنگ‌سازی و ترویج علم و فناوری در جامعه از راه تولید برنامه‌های مشترک با موضوعیت حمایت از محصولات و خدمات دانش‌بنیان ساخت داخل استY از دیگر بندهای اصلی این تفاهمنامه در نظر گرفتن تخفیف فرهنگی در تبلیغ و معرفی کالاهای دانش بنیان ساخت داخل است.

    بر اساس این تفاهمنامه، سازمان صدا و سیما در تولید و پخش برنامه‏ های رادیویی و تلویزیونی در حوزه ترویج علم و فناوری و فرهنگ‏‌سازی، ساخت و عرضه تجهیزات دانش‏ بنیان داخلی، همکاری می‌کند علاوه بر این، سازمان صدا و سیما از تولید کالاهای داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخل کشور به منظور حرکت مردم به سوی عدم خرید کالای خارجی در مواردی که مورد داخلی آن نیز وجود دارد، حمایت می‌کند ضمن اینکه سازمان صدا و سیما متعهد شد که با مساعدت و همکاری معاونت علمی برنامه‌های خاصی برای این مهم، تولید و از شبکه‌های مختلف خبری سیما پخش شود.

    ضوابط رسانه ملی در سال 95 برای حمایت از کالاهای دانش بنیان ایرانی

    رسانه ملی در سال جدید مجموعه ضوابط و مقررات جذب و پذیرش آگهی تبلیغات بازرگانی سال 1395 سازمان صدا و سیما وضع کرده است؛ این قوانین در راستای سیاست‌های اصل 44 و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی براساس برآورد ظرفیت‌های پیش‌بینی شده را ابلاغ کرده و هدف از ابلاغ آن، حمایت حداکثری از کار و سرمایه ایرانی و با رویکردهای متعدد تهیه و تدوین شده که در آن توجه خاصی هم به تولید دانش‌بنیان شده است.

    به عنوان مثال بخشی از این رویکردهای رسانه ملی عبارتند از: تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از کارآفرینان و به حداکثر رساندن مشارکت واحدهای تولیدی و خدماتی کشور، حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات و خدمات ایرانی، حمایت از مخترعان و فعالان دانش‌بنیان، ایجاد رقابت سالم در حوزه‌های تولیدی کشور، توجه جدی به اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی، کمک به ارتقاء سطح استانداردهای کالا و خدمات ایرانی در مقایسه با سایر تولیدات مشابه، اهتمام جدی به برند ایران و حمایت لازم در این بخش به منظور حضور مستمر برندهای ایرانی که دارای اثرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

    80 درصد اضافه پخش تشویقی

    سازمان صدا و سیما علاوه بر سایر امتیازات در حوزه تبلیغات، به شرکت‌های دانش بنیان، اضافه پخش تشویقی نیز اعطا می‌کند؛ این امتیاز به منظور حمایت حداکثری از تولیدکنندگان داخلی و ارائه دهندگان خدمات و کمک به توسعه اقتصادی کشور است؛ بر همین اساس، محصولات دانش‌بنیان، 80 درصد اضافه پخش تشویقی دریافت می‌کنند.

    همچنین برای حمایت از آن دسته از صاحبان کالا و خدمات که در راستای اصلاح الگوی مصرف، با هدف کاهش مصرف انرژی در جامعه اقدام می کنند و نیز ترغیب تولیدکنندگان داخلی، صاحبان کالا و خدمات دانش بنیان، 30 درصد اضافه پخش تشویقی با تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دریافت می‌کنند.

    بر همین اساس، رقم تخفیف به تبلیغات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی رقم قابل ملاحظه‌ای حدود 30 تا 40 درصد برای تبلیغات محصولات دانش بنیان تولید و ساخت داخل برآورد می‌شود که این موضوع فضای کسب و کار را برای فعالیت شرکت‌های ایرانی آسان‌تر می‌کند.

    شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان کشور، برای تبلیغ محصولات دانش‌بنیان خود می‌توانند برای اطلاع از جزئیات ضوابط و مقررات پذیرش و پخش آگهی‌های رادیویی و تلویزیونی به وب‌سایت سازمان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو