عصر بازار

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

فوق‌العاده ویژه کارکنان اداری آموزش و پرورش از فرورودین ۹۵ اعمال می‌شود

عصر اعتبار- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فوق‌العاده ویژه کارکنان اداری آموزش و پرورش از اول فروردین ۹۵ اعمال می‌شود، گفت: ۵۰۰ معلم جدید از مهر ۹۵ در استان سیستان و بلوچستان جذب می‌شوند.

فوق‌العاده ویژه کارکنان اداری آموزش و پرورش از فرورودین ۹۵ اعمال می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی‌اصغر فانی امروز در حاشیه اختتامیه هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجلس دانش‌آموزی مشورتی است و دانش‌آموزان در مدارس نمایندگان خود را به عنوان شوراهای دانش‌آموزی مدرسه انتخاب می‌کنند. در سطح مناطق از بین شوراهای مدارس، استان و کشور افرادی انتخاب می‌شوند و این دانش‌آموزان تحت عنوان مجلس دانش‌آموزی فعالیت می‌کنند و در حقیقت نماینده 13 میلیون دانش آموز کشور هستند.

    وی افزود: اعضای مجلس دانش‌آموزی تا پایان نشست دو روزه خود سندی تحت عنوان عدالت آموزشی تهیه کرده‌اند که امیدواریم با هدایت تمام دستگاه‌ها و دولت شاهد گسترش عدالت آموزشی باشیم.

    وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت یازدهم در بسیاری از شاخص‌ها پیشرفت داشته‌ایم و امیدواریم عدالت و کیفیت آموزشی نیز رشد چشمگیری یابد.

    فانی در خصوص نارضایتی نمایندگان مجلس دانش آموزی از حضور نیافتند رئیس جمهور در اختتامیه این مجلس، عنوان کرد: دانش‌آموزان انتظار داشتند تا رئیس‌جمهور در جمع آنها حضور پیدا کند و نظرات خود را به او منعکس کنند اما برنامه‌ها اجازه نداده است و دانش‌آموزان از این نظر گلایه‌مندند.

    وی در رابطه با اجرایی شدن پیشنهادات دانش‌آموزان حاضر در مجلس هفتم، گفت: دانش‌آموزان مسائل آموزش و پرورش و مدارس را مطرح کردند که این مسائل را در سطح کلان بررسی خواهیم کرد و مواردی که قابلیت اجرا شدن داشته باشد را اجرا خواهیم کرد.

    وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت فوق‌العاده ویژه فرهنگیان، بیان کرد: برای کارکنان اداری که نتوانسته‌اند از رتبه‌بندی استفاده کنند طبق مصوبه دولت از اول فروردین 95 فوق‌العاده ویژه برقرار می‌شود که امیدواریم گامی برای جبران بخشی از تلاش آنها در ادارات باشد.

    فانی در رابطه با کاهش زمان تدریس عربی و افزایش زمان تدریس درس زبان انگلیسی در سال آینده، گفت: جدول دروس متوسطه دوم به تصویب رسیده و مجموعه دروس را در قالب 35 ساعت درس هفتگی پیش‌بینی کرده‌ایم. درس‌هایی مانند مهارت زندگی، سلامت و محیط زیست و سواد رسانه‌ای به عنوان دروس جدیدی است که به دوره متوسطه دوم اضافه شده است.

    وی ادامه داد: اجازه بدهید تمام جدول دروس را در اختیار بگذاریم و پس از آن اطلاع‌رسانی کنیم. پس از آن مطلع می‌شوید که ساعات دروس کاهشی نیافته است و باید کل جدول را در طول دوره بررسی کرد و نه در یک پایه خاص.

    وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان مصوب کردیم تا تمام مدارس خشت و گلی این استان تا پایان سال 96 ایمن شده و به فضای مناسب آموزشی تبدیل شود؛ همچنین در طول دو سال گذشته گام‌های مهمی برای تبدیل مدارس غیرایمن به مدارس ایمن برداشته شده است.

    فانی در خصوص اختصاص 500 ردیف استخدامی برای جذب معلم در استان سیستان و بلوچستان، مطرح کرد: این موضوع صحیح است و در سال‌گذشته نیز افرادی که در آزمون استخدامی شرکت کرده بودند به کار گرفته می‌شوند و امیدواریم تا قبل از مهر 95 این 500 دبیر جدید نیز در استان سیستان و بلوچستان جذب شوند.

    وی در خصوص متولی مدارس و نحوه نگهداری از آنها، گفت: از سال 95 در موافقتنامه‌ها اعتباری را برای تعمیر و نگهداری فضای آموزشی پیش‌بینی می‌کنیم و امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این رابطه همکاری لازم را داشته باشد تا بتوانیم با تعمیر و نگهداری به موقع فضاهای آموزشی عمر مفید آنها را افزایش دهیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی