عصر بازار

اقلام صنعتی که مشمول افزایش تعرفه واردات شدند + لیست کالاها

عصر اعتبار- بر اساس تعرفه‌های اعلام شده برای واردات کالا در سال جاری، فولاد، کاغذ، برخی قطعات و محصولات لوازم خانگی و تایر از مهم‌ترین کالاهایی هستند که تعرفه واردات‌شان افزایش یافته است.

اقلام صنعتی که مشمول افزایش تعرفه واردات شدند + لیست کالاها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هیات وزیران تعرفه‌های جدید پیشنهادی برای واردات کالا در سال 1395 را تصویب کرد که بر این اساس تعرفه ورود برخی کالاها افزایش یافته، برخی تعرفه‌ها ثابت مانده و بعضا تعرفه ورود کالاهایی کاهش یافته یا به طور کل حذف شده است.

    تعرفه واردات کاغذ 20 درصد شد

    بر این اساس یکی از مهم‌ترین تغییرات در تعرفه واردات کالا در بخش کاغذ است؛ به طوریکه میزان حقوق ورودی و سود بازرگانی انواع کاغذ فتوکپی و تیشوی کربر از 15 درصد به 20 درصد افزایش پیدا کرد.

    همچنین تعرفه واردات مقوا به وزن 150 گرم بر سانتی‌متر مربع و بیشتر که پیش از این چهار درصد بود با افزایش 11 درصدی به 15 درصد رسید.

    واردات کاغذهای فلوتینگ نیمه شیمیایی، کاهی تولید شده از کاغذ باطله و سبک اندود شده (LWC) نیز از سال جاری مشمول 10 درصد تعرفه می‌شود که این رقم در سال گذشته هفت درصد بود.

    بر اساس مصوبه هیات وزیران، تعرفه واردات پاکت سیمان نیز از 10 به 15 درصد افزایش یافته است.

    با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از کاغذ فتوکپی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود، این احتمال می‌رود که این کاغذ در سال جاری با افزایش قیمت روبرو شود.

    تعرفه واردات فولاد افزایش یافت

    یکی از مواردی که در سال گذشته نیز به آن اشاره شد و تعرفه واردات آن به دلیل حمایت از تولید داخل و با توجه به رکود بازار جهانی افزایش یافت، انواع فولاد و محصولات آن بود که بر این اساس تعرفه واردات فولاد در سال 1395 به حداکثر 20 درصد و در مورد محصولات فولادی چون ورق، نوار، پروفیل، میلگرد و ... به 26 درصد رسیده است.

    همچنین تعرفه واردات انواع ریل مورد مصرف در صنعت آسانسور که یکی از محصولات فولادی به شمار می‌رود هم از 20 به 26 درصد افزایش یافته است.

    افزایش تعرفه واردات تایر باری، اتوبوس و فرغون

    انواع تایر نیز در سال جاری مشمول افزایش تعرفه واردات شده است، به گونه‌ای که تعرفه واردات تایر باری و اتوبوسی از 15 به 20 درصد افزایش یافته و سایر تایرها نیز مانند سال گذشته تعرفه واردات 20 درصدی دارند.

    تعرفه واردات تایرهای مربوط به موتور سیکلت و دوچرخه نیز نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و همان 32 درصد است، تایر فرغون نیز افزایش تعرفه 12 درصدی داشته و تعرفه آن به 32 درصد رسیده است.

    انواع تیوب نیز با افزایش تعرفه واردات روبرو شده و از 20 به 26 درصد رسیده است.

    بر اساس این گزارش، تعرفه واردات لوله و شیلنگ پلاستیکی و فایبرگلاس نیز از هفته به 10 درصد افزایش یافته و نوار چسب ویژه پوشک کامل نیز با افزایش تعرفه شش درصدی به 10 درصد رسیده است.

    افزایش تعرفه واردات محصولات سنگی و نقره‌ای

    با توجه به مصوبه تعرفه واردات کالاها در سال 1395، مصنوعات سنگی رومیزی، انواع محصولات معرق سنگی صنایع دستی، محصولات تراش خورده و نقش دار و حکاکی شده مشمول 20 درصد حقوق ورودی می‌شود و این در حالی است که تعرفه واردات این کالاها در سال گذشته هفت درصد بوده است.

    تعرفه واردات نقزه آلیاژی به صورت مفتول و سایر نقره‌ها از صفر به پنج درصد، فلزات معمولی با روکش فلزات گران‌بها از هفت به 15 درصد و محصولات سنگ‌های گران‌بها و نیمه‌گران‌بها از 15 به 32 درصد افزایش یافته است.

    قطعات لوازم خانگی هم مشمول افزایش تعرفه واردات شدند

    یکی از بخش‌هایی که تعرفه واردات‌شان در سال جاری افزایش یافت، قطعات مربوط به لوازم خانگی بود که بر اساس تصویب هیات وزیران، سرشعله‌های اجاق گاز از امسال مشمول 20 درصد تعرفه می‌شوند و حقوق ورودی قطعات دستگاه‌های گرماتاب به روش تابشی نیز از هفت درصد به 15 درصد افزایش یافته است.

    هود آشپزخانه نیز که تا سال گذشته تعرفه 20 درصدی برای ورود آن به کشور اخذ می‌شد، از سال جاری مشمول پرداخت 40 درصد حقوق ورودی شده است.

    در یخچال، فریزر و یخچال فریزر نیز در سال گذشته 32 درصد تعرفه واردات داشت که در سال جاری نیز همان تعرفه وجود دارد اما شرح این تعرفه مورد اصلاح قرار گرفته است.

    انبردست، قیچی فلزبری، لوله‌بر، منگنه سوراخ‌کن، آچار بکس، چکش و پتک، گیره و کوره آهنگری قابل حمل نیز که تا گذشته تعرفه آن‌ها بر حسب وزن‌شان معادل ریالی داشت از امسال مشمول تعرفه 40 درصدی شده و معادل ریالی آن‌ها حذف شده است.

    بر همین اساس تعرفه واردات دستگاه‌های تصفیه آب از هفت به 15 درصد و دستگاه‌های تصفیه نوشیدنی‌های غیرآبی از چهار به 10 درصد افزایش یافته است.

    انواع شیر آلات بهداشتی، حمام، روشویی، ظرف‌شویی، دست‌شویی و انواع شیر مخصوص اجاق گاز نیز تا سال گذشته معادل ریالی بر اساس وزن داشتند که در سال جاری این معادل حذف شده و تعرفه‌های 55 و 26 درصدی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

    تعرفه 20 درصدی برای واردات سیم

    بر اساس این گزارش، سیم‌های مسی و غیر مسی برای سیم‌پیچی در سال جاری مشمول 20 درصد تعرفه واردات می‌شوند، در حالی که تعرفه این اقلام در سال گذشته 15 درصد بوده است.

    تعرفه واردات متورسیکلت و دوچرخه الکتریکی بالای 1500 وات از چهار به پنج درصد رسیده و کمتر از 1500 وات همان 15 درصد سال گذشته ثابت مانده است، خودکار و روان نویس نیز که در سال‌ گذشته تعرفه‌های 26 و 10 درصدی داشته‌اند در سال جاری در تعرفه 15 درصدی یکسان سازی شده‌اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو