عصر بازار

قیمت طلا تا ۲۰۱۷ بیش از ۱۳۵۰ دلار می شود

عصر اعتبار- موسسه مالی کردیت سوییس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا و نقره تا سه ماه نخست ۲۰۱۷ میلادی با رشد چشمگیری روبرو خواهد شد.

قیمت طلا تا ۲۰۱۷ بیش از ۱۳۵۰ دلار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، موسسه کردیت سوییس اعلام کرده است که قیمت هر اونس طلا تا سه ماه نخست 2017 میلادی به بیش از 1350 دلار افزایش خواهد یافت.

    بر اساس این گزارش کردیت سوییس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی در خصوص قیمت طلا در سال 2016 میلادی را نیز 10 درصد افزایش داده و به 1270 دلار رسانده است.

    این گزارش افزود: میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2017 میلادی نیز با 12 درصد رشد نسبت به پیش بینی قبلی به بیش از 1313 دلار خواهد رسید.

    این موسسه معتبر مالی سوییسی همچنین پیش بینی خود نسبت به قیمت نقره را نیز افزایش داده است. قیمت هر اونس نقره نیز با 6 درصد افزایش امسال به بیش از 16.26 دلار خواهد رسید. و این رقم در سال 2017 نیز با 3 درصد رشد نسبت به گزارش قبلی به بیش از 16.50 دلار می رسد.

    قیمت طلا از سطح 1050 دلار در هر اونس در دسامبر 2015 میلادی به بیش از 1280 دلار در ماه مارس افزایش یافته است. به اعتقاد تحلیلگران این موسسه مالی، کاهش نرخ بهره واقعی عامل اصلی رشد فزاینده و چشمگیر قیمت طلا در ماه های اخیر به شمار می رود.

    رشد فزاینده ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی این فلز زرد داشته است. موسسه کردیت سوییس بر این باور است که قیمت طلا به سطح 1150 دلاری باز نخواهد گشت. کاهش عرضه در بازارهای جهانی نیز می تواند عامل موثری بر رشد قیمت طلا به شمار رود.

    بر اساس این گزارش و به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی موسسه کردیت سوییس، روشن شدن وضعیت نرخ بهره آرمریکا طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد. با تو.جه به کاهش نرخ بهره واقعی به نظر می رسد که روند صعودی قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان ادامه خواهد یافت.

    توانایی طلا در حفظ سطح قیمتی 1200 دلاری در شش هفته گذشته موجب جلب اعتماد بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی شده است. این مساله موجب شده تا تقاضا برای خرید طلا با افزایش همراه شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو