عصر بازار

سبحانی‌فر:

دولت مکلف به حذف یارانه ۲۴ میلیون پُردرآمد است+ جزئیات دهک‌ها

عصر اعتبار- عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ از حذف یارانه ۳ دهک پردرآمدی جامعه طبق مصوبه این کمیسیون شد.

دولت مکلف به حذف یارانه ۲۴ میلیون پُردرآمد است+ جزئیات دهک‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از مصوبه این کمیسیون مبنی بر حذف یارانه 3 دهک پردرآمدی جامعه در سال جاری خبر داد و گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 95 این تکلیف به دولت داده شده که یارانه 3 دهک پردرآمدی بالای جامعه را قطع کند.

    وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 95 مقرر شده که دولت منابع حاصل از حذف یارانه 3 دهک بالای جامعه را برای اشتغالزایی در کشور صرف کند.

    عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 اظهار داشت: منابع آزاد شده از محل حذف یارانه پردرآمدها، صرف اشتغال با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی می‌شود.

    محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 در گفت‌وگوی دیگری با خبرنگار تسنیم گفت که حدودا 3 دهک بالای درآمدی جامعه شامل 24 میلیون نفر از کل جمعیت کشور را شامل می‌شود.

    وی یادآور شد که ابزارهای لازم برای شناسایی دهک‌های پُردرآمدی در اختیار دولت قرار دارد و خودش می‌تواند با استفاده از ابزارهای مختلف نسبت به شناسایی این افراد اقدام کند.

    مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 95 پس از بررسی و تصویب در جلسات علنی مجلس اجرایی می‌شود و فعلا جنبه قانونی ندارد.

    طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 95 دهک‌‌های پردرآمد جامعه به شرح زیر است:

    دهک اول:

    تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل 35 میلیون تومان است.

    دهک دوم:

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیردولتی، پزشکان و دندانپزشکان.

    دهک سوم:

    کلیه کارکنان دولت و قوای سه‌گانه، شهرداری‌ها و کلیه مؤسسات عمومی و مؤسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از 35 میلیون تومان بیشتر است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی