عصر بازار

حجتی اعلام کرد

همکاری تجاری با آلمان با ایجاد خط اعتباری مشترک افزایش می یابد

عصر اعتبار- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت تولید، صادرات خدما، پسته و کشمش به کشور آلمان چندان قابل مقایسه نیست، گفت: در حال حاضر صادرات این محصولات کمتر از ۱۳۰ میلیون دلار است.

همکاری تجاری با آلمان با ایجاد خط اعتباری مشترک افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه مراسم دیدار با کریستین اشمیت وزیر تغذیه و کشاورزی آلمان در تهران و در جمع خبرنگاران گفت: همکاری در زمینه کشاورزی بین دو کشور ایران و آلمان از سابقه بسیاری برخوردار است که به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها در سال‌های اخیر این همکاری‌ها تا حد زیادی کاهش یافت.

    وی با اشاره به زمینه همکاری که بین دو کشور وجود دارد، افزود: همکاری در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی، آموزشی، ژنتیکی، تجهیزات، ماشین‌آلات کشاورزی بین دو کشور امکان تجارت وجود دارد و همچنین در مورد صادرات محصولات خاص ایرانی مانند پسته و خرما نیز مباحثی مطرح است و می‌توان مورد بحث قرارداد.

    حجتی با اشاره به این که همکاری در مورد سموم و داروهای دامپزشکی در گذشته بین دو کشور وجود داشته، گفت: امیدواریم در فضای جدید بعد از برجام این همکاری‌ها بیشتر ادامه یابد.

    وزیر جهاد کشاورزی کشورمان تصریح کرد: کارگروه مشترکی بین وزارتخانه‌های کشاورزی ایران و آلمان در گذشته برای این مسائل تشکیل شده است که این کارگروه به بررسی یک به یک مسائل مطرح شده بین ایران و آلمان می‌پردازد تا شاهد عملیاتی شدن نتایج مسائل مطرح شده در آینده باشیم.

    وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: در زمینه ماشین‌آلات کشاورزی، داروهای دامپزشکی، تولید سم برای همکاری بین طرفین مسائلی مطرح شده است و همچنین در مورد فعالیت در زمینه گیاهان دارویی نیز مسائلی مطرح شد که امیدواریم در دستور کار قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه جامعه جهانی به سمت مصرف داروهای گیاهی تمایل پیدا کرده است، اظهارداشت: چگونگی فراوری و بسته‌بندی این محصولات که مطابق نیازهای بین‌المللی باشد، از زمینه‌هایی است که امیدواریم همکاری با آلمان‌ها محقق شود.

    حجتی همچنین با اشاره به صادرات پسته، خرما و کشمش به آلمان گفت: طی سال‌های اخیر صادرات این محصولات به کشور آلمان کاهش داشته به طوریکه علیرغم ظرفیت کشورمان، صادرات این محصولات کمتر از 130 میلیون دلار بوده است.

    وزیر جهاد کشاورزی کشورمان اظهارداشت: امیدواریم با ایجاد خط اعتباری مشترک بین دو کشور، همکاری‌های تجاری گسترش یابد.

    در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی در حضور حجتی و اشمیت وزرای کشاورزی دو کشور توسط خلج رئیس سازمان دامپزشکی ایران و دیتریس راسو رئیس سازمان دامپزشکی کشور آلمان امضاء شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی