عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن:

نرخ سود وام ۱۶۰ میلیونی به ۱۳ درصد کاهش یافت

عصر اعتبار- کاهش نرخ سود از سوی شورای پول و اعتبار تعیین می شود بنابراین بازار در انتظار این است که شورای پول و اعتبار چه تصمیمی خواهد گرفت.

نرخ سود وام ۱۶۰ میلیونی به ۱۳ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد هاشم بت‌شکن  در پاسخ به این پرسش که بازار غیرمتشکل چه میزان در جلوگیری از کاهش نرخ سود بانکی تاثیرگذار است؟ ، اظهار داشت: کاهش نرخ سود از سوی شورای پول و اعتبار تعیین می شود بنابراین بازار در انتظار این است که شورای پول و اعتبار چه تصمیمی خواهد گرفت.

    وی افزود: در صورتی که پیش بینی‌ها حاکی از آن باشد که متغیرهای کلان اقتصادی پاسخگو است کاهش نرخ سود ادامه دار خواهد بود.

    بت شکن در مورد سهم  20 درصدی بازارغیرمتشکل در بازار پول، افزود: نمی توان این عدد را قطعی اعلام کرد اما قطعا با ساماندهی که بانک مرکزی بر روی مؤسسات غیرمجاز انجام می دهد این مشکل حل خواهد شد.

    مدیر عامل بانک مسکن همچنین در مورد مصوبات پرداخت تسهیلات برای زوجین در تهران گفت: این تسهیلات از 80 به 160 میلیون تومان، از 60 به 120 میلیون تومان و از 40 به 80 میلیون تومان افزایش یافت که زوجین می‌توانند برای یک پلاک ثبتی در مجموع براساس وام‌های جدید اقدام کنند.

    بت‌شکن خاطرنشان کرد: با مصوبات اخیر، از محل صندوق پس‌انداز یکم بنا بر موقعیت‌های جغرافیایی وام‌های 80 ، 120 و 160 میلیون تومانی پرداخت می‌شود که با توجه به کاهش اخیر نرخ سود بانکی، نرخ سود این تسهیلات نیز از 14 درصد به 13 درصد کاهش یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی