عصر بازار

جلال پور:

لزوم استفاده از تجربه استونی در عرصه دولت الکترونیک

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر لزوم استفاده از تجربه استونی در عرصه دولت الکترونیک تاکید کرد.

لزوم استفاده از تجربه استونی در عرصه دولت الکترونیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن جلال پور پس از دیدار مارینا کارل یورالد وزیر خارجه استونی در جمع خبرنگاران افزود: استونی اگرچه کشور کوچکی است و جمعیت کمی دارد اما از نظر فضای کسب و کار دارای رتبه مناسب است.

    وی گفت : استونی موقعیت جغرافیایی مناسبی برای همکاری و ارتباط ما با جمهوری های حوزه دریای بالتیک و بخشی از اروپا دارد.

    جلال پور اضافه کرد : کاری که استونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دولت الکترونیک انجام داد تقریبا در دنیا در رده های برتر است و می تواند الگوی ما باشد زیرا هیچ کاری در استونی به صورت فیزیکی و مکتوب انجاک نمی شود بلکه به صورت الکترونیکی انجام می شود.

    جلال پور گفت : استونی مناسبات خوب سیاسی با ایران دارد و آماده است به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب اروپا خدمات خوبی را به ایران ارائه کند ضمن اینکه ظرفیت های زیربنایی خوبی در حمل و نقل و بنادر دارد که می تواند برای صادرات کالا از ایران به اروپا یا واردات کالا از اروپا به ایران نقش کمک کننده ای داشته باشد.

    چلال پور گفت : اگر روابط خود را با کشورهایی مانند استونی مستحکم تر کنیم با تجربه ای که از ارتباط با کشورهای بزرگ داریم که در زمان سختی به علت زیر ذره بین بودن، همکاری ها را کاهش می دهند کشورهایی مانند استونی می توانند تکیه گاهی برای جمهوری اسلامی ایران در مواقع اینچنینی باشند.

    رییس اتاق ایران گفت : حجم مبادلات کنونی تجاری، یک و نیم میلیون دلار صادرات ما به استونی و 15 میلیون دلار واردات از این کشور است که پیشنهاد کردیم حداقل برای سال جاری میلادی 100 میلیون دلار مبادلات در نظر گرفته شود و در مدت زمان کمی به 500 میلیون دلار افزایش یابد.

    وی گفت : استونی و ایران می توانند به عنوان پایگاهی برای حضور دو کشور در حوزه منطقه ای یکدیگر عمل کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی