عصر بازار

۶۵هزار نفر پشت نوبت وام

عدم افزایش مستمری ها در سال جاری

عصر اعتبار- مدیر کل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد از عدم افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش در سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات، نمی توانیم مستمری ها را افزایش دهیم.

عدم افزایش مستمری ها در سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، رضا نوروزی در نشست خبری روز دوشنبه در مورد افزایش مستمری مددجویان گفت: مستمری مددجویان در سال جاری افزایش پیدا نمی کند و در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار خانوار که 4 میلیون نفر را شامل می شوند، از مستمری ماهیانه برخوردار هستند که به دلیل کمبود اعتبارات و عدم افزایش سرانه مستمری ها طی دو سال گذشته، مستمری این افراد افزایش پیدا نکرده است.

    وی تاکید کرد: مستمری مددجویان از خانواده های یک نفره تا 5 نفره 53 تا 100 هزار تومان می شود.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 65 هزار نفر پشت نوبت دریافت وام قرض الحسنه هستند، گفت: وام ها در مبالغ یک میلیون تا 5 میلیون تومان به مددجویان ارائه می شود و همچنین در سال گذشته 94 هزار نفر از خدمات و تسهیلات کمیته امداد در زمینه های ازدواج بهره مند شدند و همچنین 43 هزار نفر نیز پشت نوبت هستند.

    مدیر کل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به اینکه در سال 94 میزان 100 هزار نفر به حامیان طرح اکرام و محسنین اضافه شده اند، گفت: هم اکنون 920 هزار حامی از 200 هزار یتیم در طرح اکرام حمایت می کنند و همچنین در طرح محسنین نیز 100 هزار غیر یتیم از کمک های خیرین بهره مند می شوند.

    به گفته وی: در سال گذشته 205 هزار وام قرض الحسنه اشتغال با اختصاص اعتبار 270 میلیارد تومان به مددجویان تحت پوشش و همچنین غیر تحت پوشش امداد پرداخت شد.

    نوروزی در مورد ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار نیز گفت: در سال گذشته 3 هزار نفر ازدواج مجدد داشته اند این در حالی است که در سال قبل آن تعداد ازدواج زنان سرپرست خانوار 2 هزار نفر بود.

    وی با اشاره به اینکه 250 هزار غیر یتیم در طرح محسنین سرپرست ندارند، گفت: این افراد بدسرپرست بوده بنابراین مشکلات بیشتری نسبت به ایتام دارند که سعی می کنیم با حمایت خیرین و نیکوکاران در جهت رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی