عصر بازار

مختصات برنامه عملیاتی سال ۹۵ بانک توسعه صادرات ایران

عصر اعتبار- برنامه عملیاتی سال ۹۵ بانک توسعه صادرات با بهره گیری از منابع بالادستی و تعامل با تمامی واحدها و براساس اهداف تعیین شده در برنامه پنجساله بانک و همچنین بودجه مصوب سال ۱۳۹۵ تدوین شد.

مختصات برنامه عملیاتی سال ۹۵ بانک توسعه صادرات ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، منابع بالادستی مورد استفاده در تدوین این برنامه شامل منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، برنامه پنجم توسعه، برنامه پنجساله بانک توسعه صادرات (93- 97) و سند راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی است .

    جدول منابع و مصارف ترازنامه ای مورد استفاده در این برنامه با سه رویکرد بدبینانه، میانه و خوش بینانه به تفکیک ارزی و ریالی و براساس عملکردسال 93 تا شهریور94 و سهم هریک از اقلام ترازنامه تدوین شده است.در رویکرد خوش بینانه رشد 30 درصدی برای اقلام کلی ترازنامه نسبت به رویکرد بدبینانه مد نظر است.

    براساس این گزارش، اهداف کمی بانک با پیش بینی ترازنامه بانک با سه رویکرد یاد شده و همچنین شرایط پس از تحریم و چشم انداز بهبود عملکرد بانک در بخش های ارزی و ریالی و با اعمال برخی سیاست های مقرر در برنامه پنجساله تدوین شده است.

    افزایش سهم عقود مشارکتی در پرتفوی تسهیلاتی بانک به 45درصد مطابق با برنامه پنجساله، تعیین نسبت 70 درصدی مصوبات سرمایه در گردش به کل مصوبات جاری در سال جاری و ایجاد تناسب میان مبلغ تسهیلات اعطایی به تولیدات دانش بنیان و اهداف برنامه پنجساله بانک از جمله مولفه های قابل توجه برنامه عملیاتی سال 95 است.

    از جمله اقدامات اجرایی تعیین شده برای مدیریت اموراعتبارات میتوان به بهره برداری از ظرفیت شرکت تامین سرمایه آرمان جهت وصول کلیه مطالبات بالای 5 سال و ارائه گزارش عملکرد اعطای تسهیلات برای اجرای طرح های توسعه ای دارای توجیه در میادین مشترک نفت اشاره کرد.

    در عناوین مرتبط با اقدامات اجرایی مدیریت امور بین الملل بر موضوعاتی نظیر تحکیم و احیای روابط با بانک‌های کارگزار فعلی و قبلی و مذاکره و رایزنی در جهت دریافت خطوط اعتباری فاینانس و ریفاینانس تاکید شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو