عصر بازار

افزایش سرمایه بانک پارسیان به ۵ هزار میلیارد تومان

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک پارسیان در مراسم دیدار نوروزی با کارکنان این بانک، ضمن تبریک سال نو به همکاران، برای یکایک آنها آرزوی موفقیت و بهروزی نمود و از برنامه های سال ۹۵ برای مقاوم سازی بانک پارسیان، کمک به رونق اقتصاد کشور، بهبود خدمات و جلب رضایت مشتریان بانک خبر داد.

افزایش سرمایه بانک پارسیان به ۵ هزار میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر کورش پرویزیان با اشاره به ویژگی های سال 94 و عملکرد بانک پارسیان در این سال، اظهارداشت: سالی که گذشت با فراز و نشیب، سختی ها و امیدها، ویژگی ها ومشخصات خاص خود  همراه بود و در عین حال که سالی سخت برای اقتصاد ایران و بانک های کشور محسوب می شد، اما به لطف الهی و امیدواری به آینده و با دستاوردها و تجربه های ارزشمندی همراه بود.
    وی گفت: در سال 94 ما با دو بحث و مخاطره بزرگ دست به گریبان بودیم. در داخل بانک می بایست به عنوان بانکدار حرفه ای بر روی  ریسک های سیستمی وغیر سیستمی ریسک های استراتژیک و راهبردی متمرکز می شدیم و در بیرون از بانک نیز با وجود شرایط رقابتی ناسالم و خصم بیرونی، مخاطرات وچالش های بسیار جدی روبرو بودیم. براین اساس، برای برطرف نمودن چالش هایی که متوجه بانک و کل شبکه بانکی بود،  تلاش زیادی با مشارکت همکاران پرتلاش بانک صورت گرفت تا بتوان مخاطرات را کاهش داده و تبدیل به فرصت کرده و از این فرصت ها استفاده کنیم.
    وی افزود: با تلاش کارکنان و مدیران بانک، با اقتدار توانستیم با بهره برداری از شرایط، هم راستای سیاست¬ها و مقررات بانک مرکزی و در تطبیق با بخش نامه ها و آئین نامه های جدید آن قرار گرفته و عملکرد بانک پارسیان را به نقطه ای قابل تقدیر برسانیم، تا جایی که رئیس کل محترم بانک مرکزی در یکی از برنامه های زنده صدا وسیما، ضمن تقدیر از بانک پارسیان، از این بانک با عنوان کانال امن وبا ثبات نظام بانکی یاد کرد. این افتخار مرهون وجود همکاران بزرگوار وارزشمند بانک پارسیان است  که کار فوق العاده  واثر بخشی را برای تقویت منافع ملی و در عبور از شرایط سخت دوران تحریم و دوران پسابرجام انجام داده اند.
    وی با اشاره به مخاطرات داخلی گفت: در مورد چالش و مخاطره داخلی نیز خوشبختانه، این چالش ها رفع و برخی تا حد زیادی به فرصت تبدیل شده و انشاالله امسال و سال آینده  با نقد، مطالعه  و بررسی مجدد و دقیق سایر چالش های بانک، نسبت به مدیریت آنها اقدام و حتی المقدور از این ظرفیت و تبدیل آن به فرصت، بانک پارسیان بتواند روند رو به رشد خود را در اقتصادملی و شبکه بانکی کشور داشته باشد.
    دکتر پرویزیان با اشاره به ضرورت توجه به منافع سهامداران و سپرده گذاران بانک گفت: در سالهای گذشته سود خوبی را در بین سپرده گذاران تقسیم کردیم  و در این سالها فاصله بین هزینه سپرده ها و درآمد حاصل از تسهیلات بانکی در حد مناسب و قابل قبولی بود. اما به خاطر برخی از مشکلات در فضای داخلی و خارجی این موقعیت و شرایط تاحدودی تضعیف شد. در نتیجه برای بهبود این روند، اقدام به جراحی و بازنگری کرده ایم  و با حمایت سهامداران ارجمند، اعضای محترم هیئت مدیره و همکاری مدیران بانک، برخی از این مخاطرات  برطرف شده و با یاری همکاران ارجمند بانک در آینده، استحکام شاخص ها و فضای درونی و فضای بیرونی بانک اقدام می کنیم.
    افزایش سرمایه به 5 هزار میلیارد تومان
    وی افزود: لازم است که از ظرفیت های ایجاد شده در جهت ایجاد ارزش افزوده و سود برای سهامداران و ذینفعان  بانک به نحو احسن استفاده کنیم. سرمایه گذاری دربانک باید با سود آوری برای سهامداران همراه شود و به دنبال آن افزایش سرمایه بانک نیز محقق شود. در همین راستا  ما امسال افزایش سرمایه بانک پارسیان را تا سقف 5 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم و امیدوارم که حوزه مالی وحوزه طرح و برنامه واعتبارات با موفقیت بتواند این اتفاق مهم و لازم برای تقویت و مقاوم سازی بانک،  محقق شود.
    وی ادامه داد: در شرایط کنونی، بانک پارسیان ظرفیت فعال شدن و افزایش حضور در حوزه بین الملل و کسب و کارهای جهانی را دارد. در سال گذشته جهت گیری افزایش تعداد شعب ارزی از 45 به 60 شعبه را داشتیم و شاهد توسعه و رونق خوبی در بانکداری بین المللی بودیم. امیدواریم که با وجود مدیران و تیم خوبی که در بخش بین الملل بانک وجود دارد زمینه ساز بروز فعالیت های بسیار بهتری برای بانک پارسیان در عرصه  بانکداری بین المللی و تجارت خارجی کشور باشیم.
    فعال سازی پارسی کارت در عراق و ترکیه و حاشیه خلیج فارس
    پرویزیان  در ادامه از رونمایی طرح  پارسی کارت خبرداد که با همت همکاران حوزه طرح و برنامه و فن آوری اطلاعات بانک، شرکت لوتوس و  هلدینگ فن آوری اطلاعات و با مشارکت صرافی پارسیان در حال اجرایی شدن است.این  کارت اعتباری برای مشتریان پارسیان با درجه بندی خاص و با قابلیت استفاده در خارج از کشورخواهد بود که در ابتدا قصد داریم با هماهنگی بانک مرکزی ج.ا.ا در ترکیه، عراق، روسیه  و کشورهای حوزه خلیج فارس عملیاتی شود. برای این  کارت  قابلیت اتصال به دو حساب ارزی و ریالی به صورت تواماً طراحی شده است  که با تک نرخی شدن ارز، پشتیبانی بانک مرکزی در بخش سوئیچ و تصفیه، بانک پارسیان به عنوان پایلت در این عرصه آماده خدمت گزاری به مشتریان خود خواهد بود
    مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به رشد شعب بانک در سال 95 گفت: امسال تعداد شعب بانک افزایش خواهد یافت، ما متناسب و همسو با سیاستهای دولت محترم در حوزه پولی و مالی گام برخواهیم داشت. پیرو نام گذاری امسال به "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری، در بانک پارسیان نیز برنامه های مدونی در این راستا طرح ریزی شده است. کلیات برنامه استراتژیک بانک تدوین شده و حتی برای سهامداران عمده ارسال و به تصویب رسیده، امیدواریم که بتوانیم این برنامه را با موفقیت پیاده سازی نماییم. سیاست های عمومی بر مبنای حمایت از کسب و کارهای کوچک و دانش بنیان خواهد بود و همچنین تقویت نهاد قرض الحسنه با ظرفیت های بیشتر در دستور کار خواهد بود.
    دکتر پرویزیان درادامه  ابراز امیدواری کرد که سال 95، با همکاری و هم افزایی کلیه حوزه های بانکی بتوانیم محصولاتی ارائه دهیم که به عنوان بانکی پیشتاز در کلیه کسب و کارهای بانکی شناخته شویم و این سرآمدی به پایداری و تثبیت برسد.
    مدیر عامل بانک پارسیان ضمن تاکید بر موقعیت استراتژیک شعب، افزود: مدل کسب کار بانک ها تغییر پیدا کرده است شعب باید نوع خدمت رسانی خود را متحول نمایند .ما باید بتوانیم زنجیره خدمات ومحصولاتی را  که در بانک پارسیان داریم در شعب ارائه دهیم و  این نمایندگی را در آنجا برقرار کنیم. امروزه  با تحول مدل کسب و کار بایستی این  امکان را بوجود آوریم که  مشتریان را طبقه بندی نموده، آنها را نیاز سنجی کرده و هوشمندانه درمحل خودشان به آنها خدمت رسانی کنیم و  دسترسی آنها را به خدمات و محصولات گسترش دهیم . اگر نتوانیم  خود را به شرایط و نیازهای جدید و تکنولوژی روز تجهیزنمائیم، در رقابت از بازار حذف شده و کسب و کارخود را از دست داده و فرصت را به دیگران واگذار خواهیم کرد. از فرصت های پیش رو باید استفاده بهینه شود چرا که بسیاری از فرصت ها هرگز قابل احیا نیستند.
    تبدیل شرکت های زیان ده به سود آور
    وی ادامه داد: بانک خصوصی دارای هویت منعطفی است. در واقع فرهنگ بانک خصوصی با چالاکی، انعطاف، سرعت در ارائه خدمات و تنوع در ارائه محصولات عجین است که ما باید با چالاکی این شرایط را فراهم و راهبری نماییم .ما به دنبال به ثمر رساندن  برنامه ها و تلاش های سال گذشته هستیم و در این کارزار دست یاری تک تک همکاران را به گرمی می¬فشاریم. امیدواریم که منافع سهامداران، همکاران در ستاد و صف با شکل گیری یک روح واحد در بانک به ثمر بنشیند. هدف و غایت نهایی ما خدمت رسانی به مردم و تلاش در جهت افزایش درآمد سرانه مردم و کیفیت معیشت  آنهاست. ما باید از فرصت هایی که در اختیار داریم در این راستا بهره برداری کنیم. امیدواریم سال جدید سال ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و سهامداران و سال ساده سازی خدمات برای مشتریان باشد.انشاءالله شرکت های زیان ده نیز با بهره گیری از نیروهای مجرب به شرکت های سودده تبدیل شوند.
    دکتر پرویزیان در خاتمه ابرازامیدواری کرد که بانک پارسیان  در دوران اوج و شکوفایی خود همواره قدرتمند و بزرگتر شده وبه عنوان یک برند مهم بین المللی برای اقتصاد ایران افتخار آفرین باشد .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی