عصر بازار

با الزام مجلس انجام می‌شود؛

مشارکت بانک ها و موسسات اعتباری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی را موظف کرده‌اند تا کلیه بانک‌ها را ملزم کند تا تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست قرار دهند.

مشارکت بانک ها و موسسات اعتباری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه بودجه 95 کل کشور در مصوبه ای به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی را موظف کرد تا کلیه بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند که به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهد.

    بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم با پیشنهاد این مصوبه اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت سال 89، 900 هزار ازدواج به ثبت رسیده که در سال 94 به 680 هزارتا کاهش پیدا کرده است، در حالیکه 12 میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد که در سن ازدواج هستند و از این میزان 4 میلیون نفر از آن‌ها بالای 28 سال سن دارند.

    وی افزود: 102 هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه وجود دارد که 36هزار میلیارد تومان آن به پس انداز و 66 هزار میلیارد تومان جاری است و در حالیکه این 102 هزار میلیارد توامان برای بانک ها یک ریال هزینه ندارد و بانک ها به جای اینکه به جوانان خدمات دهند آن را در سرمایه‌گذاری به کار می برند.

    کمال الدین پیرموذن درمخالفت با پیشنهاد مصباحی مقدم اظهار کرد: امروز صبح هم مجلس مصوبه ای داشت که بعد از ظهر وتو شد. اکنون نیز با این پیشنهادی که توسط مصباحی مقدم مطرح شد ، پیشنهاد قبلی با پوستین جدید مطرح شده است.

    جواد جهانگیر زاده نیز در موافقت با پیشنهاد مطرح شده اظهار کرد: باید کمک کنیم با اعتبارات لازمی که در نظر گرفته می‌شود بخشی از مشکلات ملت حل شود.

    این مصوبه مجلس با 144 رای موافق ، 16 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر مورد موافقت قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو