عصر بازار

ایتالیا در زمان تحریم ها بیشترین همکاری را با ایران داشت

عصر اعتبار- اواخر سال ۱۳۹۴ سرجو ماتارلا رییس‌جمهور ایتالیا، «جایزه لئوناردو» را که مهمترین جایزه اقتصادی کمیته کیفیت این کشور محسوب می‌شود، به احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ایتالیا اهدا کرد.

ایتالیا در زمان تحریم ها بیشترین همکاری را با ایران داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایسنا، احمد پورفلاح در همین زمینه  اظهار کرد: ایتالیا در زمان تحریم‌ها بیشترین همکاری را با ایران داشت و به صورت منطقی و همراه با تعامل مبادلات اقتصادی خوبی را در این مقطع با شرکت های ایرانی برقرار کرد.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا یادآور شد: من سال‌ها با طرف‌های ایتالیایی مبادلات تجاری مطلوبی داشتم و سابقه عضویت در اتاق بازرگانی در دوره‌های مختلف فرصت همکاری بیشتری را به ما داده بود اما با توجه به فعالیت گسترده در موسسه محک و اتاق ایران و ایتالیا در دوره‌های اخیر در اتاق نمایندگان ایران فعالیت کمتری داشته‌ام.

    وی افزود: بلافاصله بعد از توافق ژنو مسئولیت اعزام اولین تیم اقتصادی به کشور ایتالیا بر عهده من بود که موفق شدیم مذاکرات مطلوبی را برای گسترش مبادلات اقتصادی با شرکت های ایتالیایی داشته باشیم. تا امروز و در ادامه همین مسیر بیش از 800 بنگاه ایتالیایی برای عقد قرارداد و مذاکره به ایران آمده‌اند و تعداد زیادی از هیئت‌های ایرانی به این کشور سفر کرده‌اند.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره دریافت جایزه لئوناردو گفت: اسفند ماه سال گذشته از سوی سفارت ایتالیا در ایران به من اطلاع داده شد که این کشور قصد اعطای جایزه لئوناردو را به بنده دارد؛ این جایزه جایزه‌ایست که سالی یکبار به کسی که نقش سازنده و موثری در توسعه روابط ایتالیا با سایر کشورها برعهده دارد اعطا می‌شود که در نهایت این جایزه 7 مارچ 2015 در کاخ ریاست جمهوری ایتالیا و با حضور نمایندگان شرکت‌های مختلف ایتالیایی به بنده اهدا شد و من به عنوان نماینده اقتصادی ایران و نماینده تعداد زیادی از بازرگانان ایتالیایی این جایزه را دریافت کردم و امیدواریم این جایزه آغازی شود برای توسعه روابط تجاری ایران و ایتالیا و رساندن آن به رقم بالایی که در شرایط پیش از تحریم‌ها داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی