عصر بازار

کلاهبرداری به بهانه خرید اموال و ارز

عصر اعتبار- مردی که به بهانه خرید دلار و ارز، دست به کلاهبرداری میلیونی از مردم می‌زد، پس از ماه‌ها فرار درنهایت در تله پلیس گرفتار شد. روز ٢٥ آذر ‌سال گذشته مردی با مراجعه به کلانتری ١۰٩ بهارستان به ماموران اعلام کرد که مردی به نام «سلطانعلی» به بهانه خرید دلار و ارز از او کلاهبرداری کرده است.

کلاهبرداری به بهانه خرید اموال و ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شهروند، مردی که به بهانه خرید دلار و ارز، دست به کلاهبرداری میلیونی از مردم می‌زد، پس از ماه‌ها فرار درنهایت در تله پلیس گرفتار شد. روز ٢٥ آذر ‌سال گذشته مردی با مراجعه به کلانتری ١۰٩ بهارستان به ماموران اعلام کرد که مردی به نام «سلطانعلی» به بهانه خرید دلار و ارز از او کلاهبرداری کرده است.

    با اعلام این شکایت پرونده‌ای در این رابطه با موضوع «کلاهبرداری» تشکیل و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ١٢ تهران، برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در بیان جزییات ماجرا به کارآگاهان گفت: «چند هفته پیش با سلطانعلی آشنا شدم. او خود را صراف معرفی می‌کرد.

    این مرد مدعی بود که سال‌ها در زمینه خرید و فروش ارز و دلار فعالیت دارد و به این شیوه توانست اعتماد مرا به خود جلب کند. چند وقتی گذشت تا این‌که به پیشنهاد او برای خرید ارز و دلار به میدان فردوسی رفتیم. داخل صرافی، او به بهانه خرید ارز از همکارانش اقدام به گرفتن کارت عابربانک از من کرد اما پس از گرفتن کارت عابربانک و اطلاع از رمز آن، در یک لحظه ناپدید شد.

    هنوز دقایقی از ماجرا نگذشته بود که پیامکی را با گوشی تلفن همراه دریافت کردم که نشان می‌داد مبلغ ٢٧‌میلیون تومان یعنی همه موجودی داخل حساب از داخل حسابم برداشت شده است.» پس از این اظهارات با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان به محل برداشت پول از حساب مالباخته در یک صرافی در محدوده میدان فردوسی رفتند و در بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته و همچنین بهره‌گیری از بانک مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌داری شدند که از ‌سال ٧٣ تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است.

    با شناسایی «سلطانعلی» ٤۰ ساله، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان اردبیل کردند اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که از این شهرستان متواری شده است. در ادامه مخفیگاه دیگری از متهم در شهر قزوین شناسایی شد که در مراجعه کارآگاهان مشخص شد متهم از این محل هم متواری شده است.سرانجام آخرین مخفیگاه متهم در شهر کرج شناسایی و وی دستگیر شد.

    همزمان با دستگیری متهم، ده‌ها مالباخته شناسایی شدند که همه‌شان اعلام کردند که سلطانعلی به شیوه و شگردهای مختلف ازجمله انتساب خود به برخی سازمان‌های دولتی یا معرفی خود به‌عنوان صراف یا اقدام به دریافت پول از آنها کرده است. سرهنگ شمس‌الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، گفت: «با شناسایی تعدادی از مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است، بنابراین از همه مالباختگان، دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند».

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو