عصر بازار

صندوق بین‌المللی پول:

ایران در رتبه ۲۴ بیکاری جهان

عصر اعتبار- صندوق بین‌المللی پول از افزایش نرخ بیکاری در ایران طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد ایران در رده‌بندی جهانی رتبه ۲۴ را از این نظر به خود اختصاص داده است.

ایران در رتبه ۲۴ بیکاری جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از تسنیم، آماری که صندوق بین المللی پول در پایگاه داده‌های گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان منتشر کرده است نشان می‌دهد نرخ بیکاری در ایران طی سال گذشته افزایش داشته است.

    نرخ بیکاری ایران در سال 2014 بالغ بر 10.6 درصد اعلام شده بود که بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول این رقم در سال 2015 به 10.8 درصد افزایش داشته است.

    با وجود افزایش نرخ بیکاری ایران در سال گذشته، جایگاه ایران در رده‌بندی جهانی از این نظر بهبود داشته است. ایران بین 106 کشور جهان از نظر نرخ بیکاری در سال 2015 رتبه 24 را به دست آورده است.

    ایران در سال 2014 با نرخ بیکاری 10.6درصدی در رتبه 31 جهان قرار گرفته بود که بر این اساس رتبه ایران از نظر نرخ بیکاری در سال گذشته (2015) 7 پله بهبود داشته است.

    بوسنی و هرزگوین با نرخ بیکاری 27.7درصدی بالاترین نرخ بیکاری را بین کشورهای جهان طی سال گذشته داشته است. مقدونیه با بیکاری 27.2درصدی و آفریقای جنوبی با بیکاری 25.3درصدی به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

    بر اساس این گزارش برخی کشورهای صنعتی و اروپایی نرخ بیکاری بیشتری نسبت به ایران در سال 2015 داشته‌اند. از جمله این کشورها عبارتند از اسپانیا با نرخ بیکاری 22درصدی، یونان با نرخ بیکاری 25درصدی و ایتالیا با نرخ بیکاری 11.8درصدی.

    فرانسه نیز با نرخ بیکاری 10.3درصدی تنها یک پله پایین‌تر از ایران قرار داشته و رتبه 25 را بین کشورهای جهان از نظر نرخ بیکاری داشته است.

    نرخ بیکاری برخی کشورهای دیگر عبارت است از: ترکیه 10.2 درصد، فنلاند 9.3 درصد، سوئد 7.4 درصد، اندونزی 6.1 درصد، روسیه 5.5 درصد، آمریکا 5.2 درصد، آلمان 4.6 درصد، مصر 12.8 درصد، الجزایر 11.2 درصد، قبرس 15.3 درصد.

    کمترین نرخ بیکاری نیز مربوط به تایلند گزارش شده است. نرخ بیکاری این کشور در سال 2015 بالغ بر 0.877 درصد اعلام شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو