عصر بازار

هر اونس جهانی طلا ۱۲۵۰ دلار شد

عصر اعتبار- با رشد مجدد دلار و تقویت این واحد پولی در مقابل ین و همچنین رشد بازار سهام، طلا روز چهارشنبه با اندکی افت، زیر بالاترین مقدار سه هفته‌ای خود معامله شد. ولی این فلز گرانبها در میان عدم قطعیت در اقتصاد جهانی و زمان افزایش نرخ بهره آمریکا همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران باقی مانده است.

هر اونس جهانی طلا ۱۲۵۰ دلار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، پس از افت 1.4 درصدی شب گذشته، هر اونس طلا با افتی 0.1 درصدی یکهزار و 254 دلار و 10 سنت معامله شد. این فلز گرانبها روز سه‌شنبه با رسیدن به سطح یکهزار و 262 دلار و 60 سنتی برای هر اونس، بالاترین سطح سه هفته اخیر خود را به ثبت رسانده بود.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، صعود مجدد دلار در برابر ین، یک روز بعد از سقوط دلار به پایین‌ترین سطح خود در یک سال و نیم اخیر موجب در معرض خطر گرفتن سود سهام و قیمت نفت شد. پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد توافق میان تولیدکنندگان بزرگ نفتی برای ثابت نگهداشتن میزان تولید، هر بشکه نفت برنت به بالاترین قیمت 4 ماهه رسید و سهام انرژی نیز در روز سه‌شنبه با رشد مواجه شدند.

    در پی کاهش انتظارات سرمایه‌گذاران در مورد افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو، دلار در سال جاری در مقادیر پایین معامله می‌شد، در حالی که نگرانی در خصوص رشد اقتصاد جهانی به بازار سهام ضربه زده است.

    سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو در ماه دسامبر اعلام کرده‌ بودند که در سال جاری احتمالا نیاز به چهار مرتبه افزایش نرخ بهره خواهد بود در حالی که در ماه مارس، سیاستگذاران دیدگاه خود در مورد افزایش نرخ بهره به دو مرتبه در سال 2016 کاهش دادند. در حال حاضر بازارها انتظار تنها یک بار افزایش نرخ بهره را دارند.

    جان ویلیامز، رئیس فدرال‌رزرو سن‌فرانسیسکو اعلام کرد فدرال رزرو می‌تواند به صورت منطقی دو یا سه بار نرخ بهره را در سال جاری افزایش دهد. از سوی دیگر جفری لکر، رئیس فدرال‌رزرو ریچموند نیز اظهار داشت احتمالا نرخ بهره در سال جاری افزایش نخواهد یافت.

    در نقاط دیگر دنیا، افزایش اعتماد در خصوص رشد قیمت طلا موجب پشتیبانی تقاضا سرمایه‌گذاری برای طلا در بزرگترین مصرف‌کننده طلای دنیا (چین) شده است. دارایی‌های صندوق SPDR بزرگترین صندوق معاملاتی طلای دنیا در روز سه‌شنبه با افت 0.33 درصدی به 815.14 تن رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو