عصر بازار

مهلت ۳ ساله بانک‌ها به کشاورزان برای بازپرداخت تسهیلات کشاورزی

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از لایحه بودجه، کلیه بانک‌های کشور را موظف کردند بازپرداخت وام‌های کشاورزان خسارت دیده را به مدت سه سال امهال کنند.

مهلت ۳ ساله بانک‌ها به کشاورزان برای بازپرداخت تسهیلات کشاورزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

    نمایندگان با الحاق بندی به لایحه بودجه، مقرر کردند مبلغ 13 هزار و 500 میلیارد ریال جهت پرداخت سهم دولت و تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یابد.

    همچنین کلیه بانک‌های کشور اعم از دولتی و غیردولتی و مؤسسات مالی و صندوق‌های حمایتی که به بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت نموده‌اند، موظفند بازپرداخت وام‌های اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که دچار خسارت خشکسالی یا سرمازدگی یا آفات و بیماری‌های همه‌گیر و یا حوادث غیرمترقبه و یا آتش‌سوزی غیرعمدی شده باشند را با تعیین کارگروهی متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان، بانک مربوطه در شهرستان، صندوق بیمه کشاورزی شهرستان و فرمانداری شهرستان مشروط به تامین بار مالی اضافی از محل اعتبارات ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و اعتبارات پیش‌بینی نشده قانون بودجه به مدت سه سال امهال کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی