عصر بازار

اونس طلا با وجود افت قیمت،‌ سقوط نکرد

مقاومت فلزی برابر فشار چینی

عصر اعتبار- اونس طلا که روز سه‌شنبه برابر رشد اندک شاخص دلار مقاومت کرده بود، روز چهارشنبه هم با وجود افت، مقابل سقوط به محدوده‌های پایین‌تر تحت‌تاثیر عوامل کاهشی ایستادگی کرد تا قدرت فنی و البته بنیادین خود را بار دیگر به رخ کشیده باشد. صبح چهارشنبه شاخص دلار رو به رشد گذاشت و همزمان داده‌های خوب از میزان صادرات چین بازارهای بورس را افزایشی کرد تا فشار روی فلز زرد تشدید شود.

مقاومت فلزی برابر فشار چینی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار » به نقل از دنیای اقتصاد، اونس طلا که روز سه‌شنبه برابر رشد اندک شاخص دلار مقاومت کرده بود، روز چهارشنبه هم با وجود افت، مقابل سقوط به محدوده‌های پایین‌تر تحت‌تاثیر عوامل کاهشی ایستادگی کرد تا قدرت فنی و البته بنیادین خود را بار دیگر به رخ کشیده باشد. صبح چهارشنبه شاخص دلار رو به رشد گذاشت و همزمان داده‌های خوب از میزان صادرات چین بازارهای بورس را افزایشی کرد تا فشار روی فلز زرد تشدید شود. البته باید در نظر داشت که داده‌های خوب بسیار غیرمنتظره از چین گرچه تقاضای طلا به‌عنوان سرمایه امن را کاهش می‌دهد، امید به افزایش تقاضای بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا را بالا می‌برد. هر اونس طلا که روز سه‌شنبه با تنها 2 دلار افت به قیمت 1256 دلار رسیده بود، روز چهارشنبه را هم با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد و تا قیمت 9321 دلار پایین آمد، گرچه بعد علاوه بر مقاومت فنی از داده‌های بدتر از انتظار آمریکا نفع برد تا به مرز 1200 دلار نزدیک نشود.


    قیمتی که تا ساعت 7 عصر چهارشنبه برای اونس ثبت شد، 1246 دلار بود، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی سومین روز کاری هفته رقم خورده باشد. اونس روز سه‌شنبه تا قیمت 1263 دلار هم بالا رفت که بالاترین قیمت در 3 هفته گذشته بود، اما با تغییر روند شاخص دلار، اونس هم از اوج روزانه پایین آمد. همزمان نقره هم در مقطعی به بالاترین قیمت در 5/ 5 ماه گذشته رسید. دلار روز سه‌شنبه را مانند بسیاری از روزهای قبل از آن با کاهش ارزش آغاز کرد، اما با نزدیک شدن شاخص به 93 واحد، روند آن تغییر مسیر داد. دلار قبل از تغییر مسیر روز سه‌شنبه، به کف 8 ماهه رسیده بود. تضعیف شاخص دلار عامل مهمی در رشد ارزش طلا در روزهای گذشته بوده است. روز سه‌شنبه بهای نفت هم تقویت شد و به ضرر نکردن بیشتر طلا کمک کرد. بازارهای بورس جهان در این روز وضعیت یکپارچه ای نداشتند. سه‌شنبه هیچ داده اقتصادی یا رویداد سیاسی‌ای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را تحت‌تاثیر قرار نداد. البته بازارهای سهام آمریکا در انتهای روز با رشد روبه‌رو شدند.

    اونس چهارشنبه را هم با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد و با وجود آنکه در برابر عوامل کاهشی مقاومت کرد، بخشی دیگر از ارزش خود را از دست داد. روز گذشته، علاوه بر رشد شاخص دلار که از کف 8 ماهه برخواسته بود، رشد بازارهای سهام هم به ضرر طلا عمل کرد. داده‌های روز چهارشنبه از چین این امید را به وجود آورده که دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال تثبیت است. بر اساس آمار تازه، صادرات چین در ماه مارس 5/ 11 درصد جهش داشته است. این داده نه تنها بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها است بلکه اولین رشد صادرات چین از ژوئن 2015 است. این داده باعث شد بازارهای سهام آسیا به اوج سال 2016 نزدیک شوند و بازارهای سهام اروپا هم حدود 2 درصد رشد کنند.

    اونس روز چهارشنبه تحت فشار عوامل کاهشی قرار گرفت، اما به مرز 1200 دلار نزدیک نشد تا امید به روند آن تداوم داشته باشد. موسسه سرمایه‌گذاری «آر‌بی‌سی کاپیتال مارکتس» در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال 2016 میلادی را 9 درصد افزایش داده است. به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو، این موسسه سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به بیش از 1250 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به پیش‌بینی قبلی این موسسه 9 درصد رشد داشته است. بر اساس این گزارش موسسه آر‌بی‌سی اعلام کرده است که کاهش نرخ بهره واقعی در آمریکا طی 6 ماه دوم امسال و رشد تقاضای فیزیکی موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا با افزایش بیشتری روبه‌رو شود. این موسسه در ادامه افزود: «برای سال 2016 میلادی پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت طلا در محدوده 1200 تا 1300 دلاری در نوسان باشد.» این موسسه سرمایه‌گذاری همچنین پیش‌بینی خود نسبت به قیمت طلا در سال 2017 را نیز 8 درصد افزایش داده و به 1300 دلار در هر اونس رسانده است. این موسسه پیش‌بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس نقره نیز امسال به 50/ 15 دلار و سال آینده نیز به 50/ 16 دلار خواهد رسید.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.http://telegram.org

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو