عصر بازار

روابط عمومی ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری خبر داد:

سفر هیئت اقتصادی به رم با دعوت سنای ایتالیا در خرداد ماه

عصر اعتبار- اوایل خرداد ماه و به مدت سه روز هیئت اقتصادی و تجاری متشکل از بخش خصوصی و دولتی بنا به دعوت سنای ایتالیا به رم سفر خواهند کرد.

سفر هیئت اقتصادی به رم با دعوت سنای ایتالیا در خرداد ماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، این ستاد با همکاری دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قصد دارد در «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با پیگیری موضوعاتی از جمله جذب سرمایه‌گذار از کشورهای اسلامی و سایر کشورها به ایران، ارائه پروژه‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد پنجره واحد، کمک و مشاوره در جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کشورمان و همچنین حضور در بازارهای بین‌المللی از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک با برند‌های مشترک؛ بستر مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران در جمهوری اسلامی ایران فراهم کند تا علاوه بر تقویت روابط اقتصادی و تجاری؛ بتواند در مشارکت بخش خصوصی و ایجاد کریدور مناسب ارتباطی با بخش دولتی و سایر کشورها گام بردارد.    

    از این رو در اوایل خرداد ماه و به مدت سه روز هیئت اقتصادی و تجاری متشکل از بخش خصوصی و دولتی بنا به دعوت سنای ایتالیا و به دلیل همکاری‌های پیوسته‌ای که با این ستاد دارند به رم سفر خواهند کرد. در این سفر علاوه بر ملاقات‌های برنامه‌ریزی شده با مسئولین دولتی، فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران ایتالیایی، گفت‌وگو و توافقات دو جانبه‌ای در حوزه‌های بهداشت و سلامت، صنایع و ماشین‌آلات، بانک و بیمه، بازرگانی و سایر بخشهای اقتصادی صورت می‌گیرد.

    ملاقات و گفت‌وگو با وزراء و سناتورهای ایتالیایی یکی دیگر از موضوعاتی است که برای این سفر برنامه‌ریزی شده است و علاوه بر تبادل نظر؛ تقویت مناسبات و بررسی ارتباطات در سایر حوزه‌ها مانند انتقال تکنولوژی بازنگری و بازتعریف خواهد شد. این سفر ادامه سفرهای قبلی هیئت اقتصادی و تجاری ایتالیا به ایران خواهد بود. به گونه‌ای که در اوایل اسفند ماه سال گذشته سناتور «بِنِدتو آدرانیا» که به دعوت دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی برای شرکت در کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت به ایران سفر کرده بودند که در آنجا موضوعاتی از جمله مسائل فرهنگی، آب،گردشگری و تکنولوژی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و در این سفر علاوه بر پیگیری محورهای مذکور؛ موضوعاتی که پیشتر به آن اشاره شد مورد بررسی و توافق قرار خواهد گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی