عصر بازار

آغاز یکسان‌سازی حقوق مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از انتقال ساختمان کمیته امداد خبر داد وگفت: یکسان‌سازی حقوق مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی برای جلوگیری از بروز اختلاف و موازی کاری سازمانی نیز از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز یکسان‌سازی حقوق مددجویان کمیته امداد و بهزیستی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، پرویز فتاح درباره بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) برای سال 95، گفت: پیشنهاد دولت برای بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 95 رشد 7 درصدی نسبت به مصوب سال 94  داشت در حالی که دولت تورم سال 95 را 12 درصد پیش‌بینی کرده بود و حقوق کارمدان دولت نیز در لایحه بودجه حداقل 12 درصد افزایش داشت.

    فزایش 12 درصدی بودجه کمیته امداد امام برای سال 95

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) در ردیفی تحت عنوان "کمک حمایتی" آمده است، افزود: با توجه به مشکلات مالی و اعتباری کمیته امداد، در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق بودجه مجلس درخواست افزایش بودجه به میزان تورم داده شد که در نهایت دولت و مجلس به وحدت رسیده و با افزایش 12 درصدی بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) موافقت کردند.

    وی ادامه داد: بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) با رشد 12 درصدی در بودجه اختصاصی این نهاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تبدیل به ردیف‌های اعتباری حمایتی می‌شود، به عنوان مثال ردیفی برای مسکن، ازدواج، آموزش دانش آموزان و شهریه دانشجویان و غیره مشخص می‌شود که در مجموع هر ردیف 12 درصد افزایش می‌یابد.

     

    مبلغ یارانه حذف شده ثروتمندان به اشتغال مددجویان اختصاص می‌یابد

    فتاح در پاسخ به این سوال که آیا از محل حذف یارانه ثروتمندان مبلغی به کمیته امداد تعلق می‌گیرد، گفت: کمیته امداد و سازمان بهزیستی از پیشنهاد مجلس مبنی بر حذف یارانه سه دهک بالای جامعه و اختصاص آن به محرومان حمایت کردند، در این خصوص دولت با مجلس توافق کرد به گونه ای که آنچه از این محل حاصل شود، برای اشتغال مددجویان کمیته امداد امام، سازمان بهزیستی و امور جوانان صرف شود.

    وی ضمن بیان اینکه با مبلغ یارانه حذف شده سه دهک بالای جامعه رقم بالایی برای اشتغال اختصاص خواهد یافت،  ادامه داد: پیشنهادی دیگر تحت عنوان افزودن عبارت "حمایت" برای جذب مبالغ یارانه حذف شده ثروتمندان، علاوه بر اشتغال مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی و امور جوانان نیز در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد؛ به این صورت که آنچه از این محل حاصل می‌شود صرف حمایت و اشتغال این افراد شود که این موضوع در جریان بررسی لایحه بودجه در صحن مطرح خواهد شد.

     

    اختصاص هزار و 100 میلیارد برای اشتغال در سال 94

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصریح کرد:‌ در سال‌ گذشته از سوی بانک مرکزی مبلغی مشخص برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شد که از سوی بانک مرکزی برای بانک‌های دولتی و خصوصی سهم بندی و با توجه به وضعیت استان ها به شعب مختلف اختصاص داده شد.

    فتاح با بیان اینکه اکثر اشتغال مددجویان کمیته امداد امام(ره)، مشاغل خانگی و روستایی و در کل ارزان دارند، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) سال 94 حدود هزار و 100 میلیارد تومان وام اشتغال به 120 هزار مددجو داد، وام‌هایی با مبلغ 5، 10 و 20میلیون تومان که به طور متوسط در کمیته امداد وام 10 میلیون تومانی به مددجویان داده شد.

     

    راه‌اندازی قرض‌الحسنه امداد با 50 شعبه برای ارائه وام اشتغال و ازدواج به مددجویان

    وی در خصوص راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصریح کرد: صندوق کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کمک معیشتی به مددجویان راه اندازی شد تا از این طریق امکان ارائه وام به مددجویان را فراهم کند، بانک مرکزی در سال 94 مجوز احداث صندوق قرض‌الحسنه امداد با 50 شعبه را صادر کرد که در صورت رونق، تعداد شعب افزایش خواهد یافت.

    لیست شعب صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد به زودی اطلاع رسانی می شود

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با یادآوری اینکه لیست شعب صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد با آدرس آنها در سه ماهه نخست سال جاری اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: هر فرد خیری هم می‌تواند پول خود را در صندوق قرض‌الحسنه امداد، سپرده گذاری کند، صندوق نیز متعهد خواهد شد که هر زمان سپرده‌گذار اصل پول را مطالبه کند آن را بپردازد، این سپرده جهت وام اشتغال و ازدواج به مددجویان تعلق خواهد گرفت.

     

    یکسان‌سازی حقوق مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی

    فتاح در خصوص طرح تفکیک وظایف حمایتی و توانبخشی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، گفت: طبق قانون، کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی هر دو موجودیت قانونی دارند، لذا لازمه هر نوع تغییر در وظایف آنها نیازمند تصویب قانون جدید یا اصلاح قانون قبلی است.

    وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با اساسنامه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با ردیف و بودجه قانونی مشغول به فعالیت است، برای جلوگیری از تداخلات وظایف و موازی کاری‌ها نیز جلساتی با سازمان بهزیستی برگزار و هماهنگی‌هایی صورت گرفت؛ بدین صورت که مبلغ پرداختی به مددجو در هر دو مجموعه یکسان شده یعنی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به یک میزان حقوق دریافت می‌کنند.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: همچنین لیست مددجویان کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی نیز بررسی و هماهنگ شده به گونه‌ای که یک مددجو تحت پوشش دو نهاد نیست.

    کمیته امداد امام و بهزیستی رقیب نیستند/ موافقت کمیته امداد امام با تفکیک وظایف

    فتاح با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی رقیب نیستند، گفت: اختلاف نظری بین دو سازمان وجود ندارد، اما اینکه چرا هر دو نهاد مددجویانی تحت پوشش دارند می‌تواند محل سوال باشد، البته کمیته امداد با مصوبه قانونی درخصوص تفکیک وظایف حمایتی و توانبخشی موافق است.

     

    انتقال ساختمان کمیته امداد امام به محل جدید تا 2 الی 3 ماه آینده

    وی از جابه جایی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: دور بودن ساختمان فعلی کمیته امداد امام (ره) از مرکز شهر و موضوعاتی که در اذهان عمومی مطرح بود منجر به اتخاذ تصمیم برای تغییر ساختمان شد، بر همین اساس و پس از شش ماه تهرانگردی در نهایت خرید ساختمانی در محل و با قیمت مناسب انجام شد که تا دو الی سه ماه آینده تکمیل و منتقل خواهد شد.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در گام اول تجهیزات اداری دفترم به ساختمان جدید منتقل شده و هم اکنون در آنجا مستقر هستم، ادامه داد: از هفته آینده تمام مسئولان حوزه ریاست در ساختمان جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) مستقر خواهند شد اما  انتقال کامل 2 تا 3 ماه زمان خواهد برد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو