عصر بازار

طلا در آستانه ثبت یک هفته نزولی

هر اونس ۱۲۲۹ دلار

عصر اعتبار- در پی تقویت دلار و بازارهای سهام جهانی و کاهش تقاضای طلا،‌ این فلز زرد پس از سه روز کاهش قیمت،‌ در معاملات روز جمعه به ثبات نسبی رسید. با این حال این فلز گرانبها در آستانه ثبت نخستین افت هفتگی خود در سه هفته اخیر قرار گرفت.

طلا در آستانه ثبت یک هفته نزولی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، روز سه‌شنبه شمش به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود رسید اما با صعود بازارهای سهام به بالاترین سطح خود از ماه دسامبر در روز پنج‌شنبه و تقویت آن توسط آمار اقتصادی چین، اما این فلز گرانبها روند صعودی خود پایان داد.

    سهام آسیایی و دلار در آغاز روز جمعه اندکی افت کردند ولی در طول هفته با صعود مواجه شدند. هر اونس طلا پس از افت 1.3 درصدی در جلسه گذشته امروز بدون تغییر چندان، یکهزار و 229 دلار و 60 سنت معامله شد.

    یک معامله‌گر اهل هنگ‌کنگ اعلام کرد: « رشد هفته نخست به دلیل تقویت ین و ریسک گریزی بود ولی این رشد هم‌اکنون عقب‌نشینی کرده است. عدم توانایی طلا برای رسیدن به بالاترین سطح سال 2016 ( سطخ 1280 دلاری) در این هفته نشان می‌دهد که صعود طلا به پایان رسیده است. بازارها انتظار یک مرتبه افزایش نرخ بهره را دارند و اگر دفعات آن بیشتر باشد تنظیم قیمت بیشتری نیز وجود خواهد داشت.»

    قیمت طلا پس از ثبت بیشترین رشد فصلی خود در 30 سال اخیر در سه ماهه منتهی به مارس به یک ثبات نسبی رسیده است. این رشد چشمگیر ناشی از انتظارات برای افزایش چند باره‌ نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در سال جاری بوده است.

    طلا به افزایش نرخ بهره بسیار حساس است، چرا که افزایش نرخ هزینه فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را افزایش داده و موجب تقویت دلار می‌شود.

    دنیس لاکهارت رئیس فدرال‌رزرو آتلانتا روز پنجشنبه اعلام کرد که دیگر انتظار افزایش نرخ بهره در ماه آوریل را نمی‌کشد ولی اضافه کرد که همچنان در سال جاری دو مرتبه افزایش نرخ بهره خواهیم داشت.

    نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد که فدرال‌رزرو در سال جاری نرخ بهره را دو مرتبه افزایش خواهد داد که نخستین بار آن احتمالا در ماه ژوئن خواهد بود.

    در میان فلزات گرانبهای دیگر، نقره در این هفته رشدی 5 درصدی را تجربه کرد تا بیشترین رشد هفتگی خود را در یک ماه و نیم اخیر تجربه کند. پلاتین نیز با صعودی 4.5 درصدی سومین هفته رشد خود را پشت سر گذاشت.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو