عصر بازار

هزینه ۲۰۰میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای بیماران دیابتی

عصر اعتبار- معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیماران دیابتی در سال گذشته هزینه کرده است.

هزینه ۲۰۰میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای بیماران دیابتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی همتی با اعلام این خبر افزود: این سازمان تمامی اقدامات مورد نیاز بیماران دیابتی در زمینه کنترل و درمان بیماری ارائه می‌کند و همچنین برای برخی از بیماران دیابتی که نیاز به پیوند کلیه داشته‌اند، این عمل جراحی به رایگان در مراکز ملکی تامین اجتماعی برای آنها انجام شده است.

    وی با اشاره به این که سازمان تأمین اجتماعی با اقشار کارگر و نیروهای مولد جامعه سروکار دارد، تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی به بیماران دیابتی و نیز به کارگیری تمهیدات پیشگیرانه از این بیماری توسط سازمان منجر به صیانت از نیروی کار می‌شود.

    دکتر همتی با تأکید براین که سازمان تامین اجتماعی هر سال هماهنگ با شعار سال سازمان جهانی بهداشت برنامه ریزی می‌کند، افزود: این سازمان در سال جاری نیز بر اساس شعار "دیابت" روز جهانی بهداشت، برنامه‌های متنوعی را در پیش دارد که آموزش و اطلاع رسانی درباره بیماری دیابت و معرفی روش‌های پیشگیری و کنترل این بیماری از مهمترین این اقدامات به شمار می‌رود.

    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: سازمان همچنین در زمینه توجه به بهداشت حرفه‌ای و طب کار قدم‌های مؤثری برداشته و از طرفی در زمینه تجهیز خانه‌های بهداشت و آموزشهای پیشگیرانه از بیماریها به ویژه کنترل بیماری دیابت اقدامات قابل توجهی انجام داده است و در این زمینه نیز تعامل مناسبی با وزارت خانه‌های بهداشت و کار دارد.

    دکتر همتی انجام دادن معاینات دوره‌ای کارکنان سازمان را در راستای توجه به تمهیدات پیشگیرانه از بیماریها بیان کرد و افزود: یکی از فواید مؤثر این معاینات، کشف بیماریهایی مانند دیابت و ارائه اقدامات بموقع و پیشگیرانه از بیماریهاست.

    وی با بیان اینکه در بسیاری از درمانگاه ها و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی برای بیماران مزمن و دیابتی پرونده تشکیل شده است، تصریح کرد: همچنین در برنامه نظام ارجاع داخلی سازمان که به صورت پایلوت در 5 استان کشور اجرا می شود، روند رسیدگی به بیماریهای مزمن مانند دیابت مورد توجه قرار گرفته است و با تشکیل پرونده برای این بیماران، آنها به طور منظم از امکانات درمانی و تشخیصی بهره مند شده و در صورت نیاز، به مراحل بالای درمانی ارجاع داده می‌شوند.

    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، راه‌اندازی کلینیک مستقل دیابت در برخی از استانها را از دیگر اقدامات این سازمان در راستای توجه به بیماران دیابتی برشمرد و افزود: در استانی مانند اصفهان حدود 13 هزار پرونده برای بیماران دیابتی تشکیل شده است.

    به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر همتی با تأکید براینکه تمامی خدمات مورد نیاز بیماران دیابتی از سوی سازمان ارائه می شود، گفت: بیماران نیازمند به تزریق انسولین، ماهیانه 30 عدد سرنگ انسولین دریافت می کنند و انواع داروهای دیابت اعم از ویال های انسولین، پن انسولین و انواع داروهای خوراکی تخصصی به آنها ارائه می‌شود.

    وی بر اصلاح سبک زندگی و تغذیه و گنجاندن فعالیت‌های ورزشی برای کنترل بیماری دیابت تاکید کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو