عصر بازار

اعلام عوامل مهم در موفقیت طرح فروش اقساطی کالا با کارت اعتباری

عصر اعتبار- عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: اقدام دولت در چارچوب طرح فروش اقساطی کالا با کارت اعتباری، در واقع تحریک تقاضا و حمایت از صنعت است و هدف قرار دادن کالاهای تولید داخل نکته مثبت این طرح محسوب می شود.

اعلام عوامل مهم در موفقیت طرح فروش اقساطی کالا با کارت اعتباری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد لاهوتی در زمینه شروع مجدد طرح کارت های اعتباری خرید لوازم خانگی در اردیبهشت ماه 95 افزود: لازم است پیش از اجرای آن، شیوه اجرا و تفکیک کالاها را مورد نظر داشته ، زیرا سبدی که قرار است مشتری در این طرح از آن خریداری نماید، باید حاوی کالاهایی باشد که سلیقه و خواست او را تامین کند.
    وی افزود: چنانچه درخواست متقاضی پوشش داده نشود، طرح تحریک تقاضای لوازم خانگی با اعطای کارت اعتباری، به نتیجه مورد انتظار نخواهد رسید.
    لاهوتی اضافه کرد: می توان با بهبود بخشیدن به شرایط واگذاری کالا، خریدار را جذب و او تمایل به دریافت تسهیلات برای خرید کالای ایرانی داشته باشد و به این ترتیب بخشی از مشکل صنایع لوازم خانگی را برطرف ساخت.
    به گفته وی، توزیع کارت اعتباری برای خرید کالا در همه کشورهای جهان مرسوم است و انتظار می رود این طرح در قالبی که در همه جای دنیا انجام می شود، ادامه پیدا کند.
    وی افزود: سیستم بانکی کشور می تواند برای تمام افرادی که درآمد ثابت دارند، کارت اعتباری با سقف مشخص صادر کند.
    رئیس کنفدارسیون صادرات ایران گفت: خودروسازان توانستند با جذب 30 هزار میلیارد ریال از شرایط سخت رکود فاصله بگیرند و صنایع لوازم خانگی هم می توانند منابع لازم را جذب کنند.
    به گفته وی، موضوع مهم این طرح ، کالای موجود در سبد است که چنانچه طبق سلیقه مشتری و علاقه او نباشد، بطور قطع به آن تمایلی نخواهد داشت.
    دولت با هدف خروج از رکود، بسته ای اقتصادی را در قالب دو طرح پرداخت تسهیلات خودرو به مبلغ 250 میلیون ریال و کارت اعتباری را دستور کار قرار داد که تسهیلات پرداخت خودرو در آذرماه پارسال اجرایی شد و مرحله نخست طرح ارائه کارت اعتباری نیز از روزهای گذشته آغاز شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی