عصر بازار

استاندار فارس و هیات آلمانی راه های سرمایه گذاری مشترک را بررسی کردند

عصر اعتبار- استاندار فارس و تیم اقتصادی این استان در دیدار سرپرست هیات تحقیقاتی و مشاوره ای برلین آلمان و مدیر شرکت گلوبال بریج درمورد راه های سرمایه گذاری مشترک و همکاری متقابل بحث و تبادل نظر کردند.

استاندار فارس و هیات آلمانی راه های سرمایه گذاری مشترک را بررسی کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایرنا ، در این دیدار شامگاه شنبه در شیراز دو طرف با ابراز خرسندی از شرایط پسابرجام برای همکاری دو جانبه نیز اعلام آمادگی کردند .
    **سرپرست هیات آلمانی:به دنبال یافتن راههای سرمایه گذاری مشترک با فارس هستیم
    سرپرست هیات تحقیقاتی و مشاوره ای برلین آلمان و مدیر شرکت گلوبال بریج گفت: ما در سفر خود به استان فارس به دنبال یافتن راههایی برای سرمایه گذاری مشترک با این استان و شهرزیبای شیراز هستیم.
    یولریچ استیگر، شامگاه شنبه در دیدار این هیات با استاندار فارس افزود: امیدواریم این سفر منتهی به این شود که بتوانیم پلی بسازیم از طریق گفتمان و تفاهم و در نهایت به یک درک مشترک دست پیدا کنیم.
    وی، زیبایی های فارس و شیراز را تحسین برانگیر دانست و بیان کرد: در بین ما که از کشور آلمان به به استان فارس و شهر شیراز سفر کرده ایم افرادی با فعالیت های مختلف اقتصادی حضور دارند و قطعا در این سفر فرصت هایی از رهگذر چنین برنامه ها و نشست هایی برای فعالیت ها و ارتباطات اقتصادی فراهم خواهد شد.
    او افزود: اکثر ما از درون شبکه ای بیرون آمده ایم به نام رهبران جوان که هم اینک دو هزار عضو از سراسر جهان دارد و خوشحالم اعلام کنم که سال گذشته دو ایرانی نیز در این شبکه عضو شدند.
    وی بیان کرد: ما به فارس آمده ایم چون علاقمند بودیم با زندگی واقعی و توانمندی ها شما از نزدیک آشنا شویم و آن را لمس کنیم، چیزی که شاید در سطح ملی نمی توانست اتفاق بیافتد.
    سرپرست هیات تحقیقاتی برلین آلمان اضافه کرد: در نشستی هم که در اتاق بازرگانی شیراز داشتیم، ایده های خوبی برای ارتباطات آینده گرفته شد و گروهی نیز از توانمندی های پزشکی استان بازدید خواهند داشت.
    یولریچ استیگر گفت: آنچه که می خواهیم به عنوان پیام به استاندار فارس و تیم ایشان بگویم این است که، سفر ما به مراتب بیشتر از سفر به تهران نتایج عملی به بار آورده و ما قدردان هستیم.
    او ادامه داد: البته زمان نیاز دارد که این نتایج به یک بلوغ برسد اما به نظر می رسد در یک مسیر خوب قرار گرفته ایم.
    **استاندار فارس: بخش خصوصی استان آماده همکاری با کشور آلمان است
    استاندار فارس هم در دیدار با هیات تحقیقاتی کشور آلمان با بیان این مطلب که فارس دارای بخش خصوصی فعالی است بر گسترش روابط اقتصادی، تجاری و ارتباطات گردشگری بین استان فارس و کشور آلمان اظهار علاقه مندی کرد.
    سید محمد علی افشانی، با اشاره به اینکه فارس یکی از کهن ترین استان های کشور محسوب می شود بیان کرد: در دو هزار و 500 سال قبل این استان پایتخت امپراطوری وقت ایران بوده و تقریبا بخش قابل توجهی از جهان از این نقطه اداره می شده است.
    استاندار فارس ادامه داد: تخت جمشید نیز که یکی از آثار تاریخی شناخته شده در دنیا است به عنوان مرکز حکومت بوده و در مجموعه آثاری که در آن قرار دارد حکمرانی خوب به معنای امروزی مشهود است.
    افشانی افزود: استان فارس به عنوان مرکز استان های جنوبی مطرح است و استان های همجوار خدماتی را خصوصا از لحاظ دانشگاهی و خدمات بهداشت و درمان از این استان دریافت می کنند.
    وی، دانشگاه شیراز را نیز یکی از معتبرترین دانشگاههای کشور دانست و گفت: این دانشگاه با دانشگاههای معتبر دنیا ارتباط تنگاتنگی دارد و این ارتباط همچنان نیز ادامه دارد.
    استاندار فارس اظهار کرد: هم اینک در استان فارس 260 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و از لحاظ پزشکی اینجا مرکز اصلی پزشکی در حوزه های مختلف خصوصا پیوند کبد، کاشت حلزون و پیوند قرنیه است.
    افشانی گفت: استان فارس به لحاظ کشاورزی نیز در کشور رتبه اول را دارد و حدود سه میلیون تن محصولات باغی، حدود 900 هزار تن محصولات دامی و حدود هشت میلیون تن نیز محصولات زراعی در سال دارد.
    وی گفت: در استان فارس 39 نوع ماده معدنی شناخته شده وجود دارد که بیش از 20 نوع آن در حال بهره برداری است.
    او افزود: فارس و شیراز همچنین در زمینه گردشگری نیز دارای قابلیت ها و پتانسیل های بسیاری است و علاوه بر بناهای تاریخی مانند تخت جمشید، بناهای ادبی همچون آرامگاه شاعران بزرگی همچون حافظ و سعدی که در دنیا و خصوصا کشور آلمان شناخته شده هستند نیز در آن وجود دارد.
    وی گفت: همچین یک بنای مذهبی مهم به نام شاهچراغ (ع) نیز در شهر شیراز وجود دارد که سالانه میلیون ها نفر گردشگر مذهبی و بازدید کننده را جذب می کند.
    استاندار فارس، ارتباط تاریخی خوب بین ایران و آلمان بوده که امیدواریم در شرایط پس از برجام که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران آلمانی است، آنها بتوانند در زمینه صنعت، معدن و کشاورزی سرمایه گذاری هایی انجام دهند و یک ارتباط خوب بین استان فارس و کشور آلمان برقرار شود.
    وی گفت: در بحث اختیارات استاندار برای حمایت از سرمایه گذاری نیز، بخشی از اختیارات از سوی دولت مرکزی در اختیار مقامات استانی و در راس آنها استاندار قرار گرفته است.
    استاندار فارس بیان کرد: از آنجا که استاندار نماینده دولت در استان است و توسط هیات دولت تایید و انتخاب می شود، بنابراین بخش قابل توجهی از اختیارات دولت به وی واگذار شده است.
    او افزود: دولت در مجموع به دنبال این است که از تصدی گری خود کم کند و امور و کارها را به بخش خصوصی واگذار کند.
    استاندارفارس گفت: این دولت (دولت تدبیر و امید) حمایت از سرمایه گذار و جذب سرمایه گذاری خصوصا سرمایه گذاری خارجی را به عنوان یکی از مهمترین اهداف و برنامه های خود قرار داده است.
    افشانی، جمهوری اسلامی را یکی از امن ترین کشورهای خاورمیانه دانست و گفت: امروز کشور ایران با وجود همه سختی ها و تحریم های ناروا، دارای امنیت قابل توجهی است و چندی پیش شاهد برگزاری یک انتخابات بزرگ و مهم در فضایی کاملا امن بودیم که تمام اینها بیانگر این است که ما در حال گام برداشتن در مسیر دموکراسی هستیم.
    استاندار فارس اضافه کرد: اگر کشورهای اروپایی صادقانه با ما رفتار کنند و در فضای پسا برجام به رفع کامل تحریم ها و مشکلات در کشورمان کمک کنند، قطعا اینجا بهترین نقطه برای سرمایه گذاری است.
    جمهوری فدرال آلمان به مرکزیت برلین در مرکز قاره اروپا قرار دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی