عصر بازار

دولت برای حذف یارانه بگیران پردرآمد جدی باشد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت سه سال از عمر دولت هنوز معیارهایی برای حذف پردرآمدها مشخص نشده است و دولت حاضر به استفاده از اطلاعات بانکی افراد نیست.

دولت برای حذف یارانه بگیران پردرآمد جدی باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، موسی الرضا ثروتی نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه "متن حاشیه" شبکه سه سیما درباره بررسی شاخص های حذف یارانه ها افزود: ما هشت ملاک را در اختیار دولت قرار دادیم تا خود دولت پردرآمدها را مشخص و آنها را از فهرست یارانه بگیران حذف کند.

    وی تأکید کرد: دولت یارانه را به همه داد و سال 94 ما جمع بندی خود را در اختیار دولت گذاشتیم و از دولت خواستیم که بر اساس معیارهای مشخص شش میلیون نفر را از لیست یارانه بگیران حذف کند.

    ثروتی تصریح کرد: اما با گذشته سه سال از عمر دولت هنوز معیارهایی برای حذف پردرآمدها مشخص نشده است و درحالی که در همه دنیا دولت ها از اطلاعات افراد استفاده می کنند اما دولت ما حاضر به استفاده از اطلاعات بانکی افراد نیست.

    وی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در باره عدم سرک کشی به حساب افراد گفت: در تمام دنیا بررسی سیستم اطلاعاتی بانکی صورت می گیرد با این حال چرا دولت این کار را در کشور انجام نمی دهد؟

    نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ارتباط بین قوه مجریه و قضائیه در رد و بدل کردن اطلاعات نباید منجر به خوابیدن دیگر کارها شود.

    عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 مجلس خاطر نشان کرد: براساس قانون قرار بود 50 درصد یارانه ها به مردم ، 30 درصد به تولید و 20 درصد به کارهای عمرانی اختصاص داده شود اما اینگونه نشد به طوری که از 42 هزار میلیارد تومانی که باید به تولید اختصاص داده می شد تنها شش هزار میلیارد تومان محقق شده است.

    ثروتی در خصوص اعلام دولتی ها مبنی بر کاهش درآمدهای نفتی و عدم تحقق آن گفت: بر اساس قانون بودجه می بایست 52 هزار میلیارد تومان از فروش نفت محقق می شد که 120 درصد آن محقق شده است اما دولت 12 درصد هم از صندوق توسعه ملی استفاده کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی