عصر بازار

اعلام آمادگی اتاق بازرگانی تجار شیعه پاکستان برای گسترش همکاری با ایران

عصر اعتبار- اعضای اتاق بازرگانی بین المللی تجار شیعه پاکستان (JIBA) روز شنبه در نشستی ضمن بررسی راه های گسترش همکاری های تجاری-اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، برای توسعه این همکاری ها اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی اتاق بازرگانی تجار شیعه پاکستان برای گسترش همکاری با ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، در این نشست بیش از 70 نفر از اعضای این اتاق بازرگانی و مدیران شرکت های بزرگ پاکستانی که در بخش های تجاری ، بانکی ، سرمایه گذاری ، بیمه، نفت، گاز، معدن، ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی، بهداشت، آموزشی حضور داشتند.
    مهدی سبحانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی نیز میهمان ویژه حاضر در این نشست بود.
    اتاق بازرگانی بین المللی تجار شیعه پاکستان (JIBA - Jafari International business Asociation ) در سال 1991 در لندن به ثبت رسیده و شعبه هایی در آفریقا ، هند، کانادا ، دبی ف بنگلادش استرالیا ، آمریکا ، پاکستان و چند کشور دیگر دارد.
    این اتاق در بخش های مختلف اقتصادی از جمله تجارت ، بانکداری ، بهداشت ، آموزش و ... فعال است. هرساله اعضای این اتاق از سراسر جهان در کنگره سالانه JIBA که در یکی از کشورهای یاد شده برگزار می شود، حضور می یابند و سیاست های آتی خود را تنظیم می کنند. قرار است سال آینده این اتاق کنگره خود را در ایران برگزار کند.
    در این نشست علیرضا شریف دبیر اتاق و ایاز تاور مدیر عامل JIba در شهر کراچی ، آمادگی اتاق برای گسترش همکاری های اقتصادی – تجاری با کشورمان را اعلام کردند.
    سپس سرکنسول ایران در کراچی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع ضمن تشریح شرایط مثبت بوجود آمده در فضای بین المللی برای افزایش فعالیت های تجاری و اقتصادی در ایران و همچنین همسایگی و هم مرز بودن دو کشور و پیوندهای عمیق فرهنگی دینی بین دو ملت و روابط حسنه با دولت پاکستان که از مان اعلام استقلال تا کنون ادامه داشته است ، به فرصت ها و ظرفیت های متعدد در بخش های مختلف تجاری و اقتصادی و گردشکری در ایران اشاره کرد.
    سبحانی ضمن برشمردن ظرفیت های فراوان ایران در بخش سرمایه گذاری، به طور مشخص به طرح های موجود در مورد ساخت بیمارستان های بزرگ ، هتل هایی با سطوح مختلف در شهر مشهد و طرح های توسعه بند چابهار اشاره کرد.
    در پایان این نشست نیز اعضای اتاق بازرگانی یادشده سوال هایی درباره ادامه یا آغاز فعالیت های خود در ایران مطرح کردند که از سبحانی پاسخ داده شد.
    بیشتر سوال های مطرح شده در خصوص مشکلات مالی و بانکی با ایران بود که سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی ضمن اشاره به دستاوردهای سفر اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد، گفت: قرار است بر اساس توافق انجام شده، روابط بانکی بین دو کشور تسهیل شود و همچنین ایران و پاکستان شعبات بانکی خود را کشورهای یکدیگر افتتاح خواهند کرد .
    سبحانی همچنین آمادگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی پاکستان به عنوان قلب اقتصاد وتجارت این کشور را برای تسهیل فعالیت های تجاری و برقراری تماس های متقابل تجار و مردم دو کشور، به اطلاع شرکت کنندگان رساند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو