عصر بازار

کارشناسان مطرح کردند

پیش بینی قیمت جهانی طلا

عصر اعتبار- تحلیلگران اقتصادی بورس مالزی بر این باورند که قیمت جهانی طلا احتمالا طی روزهای آینده به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

پیش بینی قیمت جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی برناما، قیمت طلا در هفته گذشته برای نخستین بار در 3 هفته اخیر با کاهش روبرو شده است.

    بر اساس این گزارش تقویت ارزش دلار آمریکا و رشد شاخص سهام موجب شده است تا قیمت طلا تحت فشار بیشتری قرار گیرد.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش احتمالی قیمت نفت در روزهای آینده می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند. نشست مهم وزرای نفت کشورهای بزرگ تولید کننده در دوحه قطر با هدف بحث و تبادل نظر درباره اوضاع بازار جهانی انرژی می تواند موجب تقویت قیمت نفت و افت قیمت طلا شود.

    برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که روند صعودی شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا خواهد داشت.

    انتشارهای آمارهای مهم اقتصادی آمریکا نیز در روزهای آینده و همچنین سخنرانی مقام های ارشد فدرال رزرو می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو را روشن کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی