عصر بازار

رایزنی برای تاسیس مدارس تامین‌اجتماعی

عصر اعتبار- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از رایزنی و آماده‌سازی طرحی برای تشکیل مدارس ویژه سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم تا بتوانیم این مدارس را راه‌اندازی و خدمات ویژه‌ای را به دانش‌آموزان ارائه دهیم.به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منصور اعتصامی در نشست خبری که امروز که به مناسبت هفته کارگر ترتیب داده شده بود، با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی- اقدام و عمل»، اظهار کرد: توجه به سرمایه انسانی در ساختار تولید کشور ضروری است.

رایزنی برای تاسیس مدارس تامین‌اجتماعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، منصور اعتصامی در نشست خبری که امروز که به مناسبت هفته کارگر ترتیب داده شده بود، با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی- اقدام و عمل»، اظهار کرد: توجه به سرمایه انسانی در ساختار تولید کشور ضروری است.

    وی ادامه داد: امروز سازمان تامین‌اجتماعی دارای یک برنامه راهبردی در حوزه فرهنگی است که چارچوب مشخصی دارد و تلاش می‌کنیم بتوانیم تعامل شرکای اجتماعی خود را در قالب این برنامه‌های راهبردی بهبود دهیم.

    معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به اعلام مهم‌ترین ویژه برنامه‌های هفته کار و کارگر که از 11 اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود پرداخت و گفت: اطلاع‌رسانی جامع در حوزه عملکردی توسط مدیران بیمه‌ای و درمان سازمان، برنامه‌ریزی بازدید از کارگاه‌های صنعتی، حضور ویژه در نماز جمعه و پاسخ‌دهی به بیمه‌شدگان به ویژه قشر کارگری، بازدید دانش‌آموزان مقطع متوسطه از شعب تامین اجتماعی، توزیع بروشورهای متناسب با این هفته در میان بیمه شدگان، ارائه تسهیلاتی در حوزه درمان برای کارگران از جمله این برنامه‌ها هستند.

    اعتصامی همچنین به برنامه‌های راهبردی سال 95 این معاونت اشاره و اظهار کرد: تنظیم مبانی نظری روابط با شرکای اجتماعی و ارباب‌رجوعان، تدوین سند مشتری‌مداری، ارزیابی و پایش سازمان، آموزش غیرحضوری برای 4 تا 5 هزار نفر از بازنشستگان در حوزه قرآن و ایجاد گفتمان اقتصاد مقاومتی با محوریت بیمه و تامین اجتماعی از جمله برنامه‌های تدوین شده ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: گفتمان اقتصاد مقاومتی تا پایان سال 94 در 58 دانشگاه کشور با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حضور کارشناسان بیمه‌ای برقرار شد که امسال نیز ادامه پیدا می‌کند.

    اعتصامی همچنین به هماهنگی و رایزنی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش برای ورود مفاهیم بیمه و تولید به متون درسی اشاره و اظهار کرد: در شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای تدوین سه درس بیمه و تامین اجتماعی، اقتصاد اجتماعی و مفهوم سرمایه اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، برای کلیه رشته‌های اقتصادی انجام شده است. علاوه بر این، تولید برنامه‌های تلویزیونی و محتوای مناسب تبلیغاتی و ارتباط موثر با نهادهای حاکمیتی در برنامه کاری سال 95 ما قرار دارد.

    وی در ادامه به مرور اقدامات انجام شده در حوزه اعزام مستمری‌بگیران به سفرهای زیارتی پرداخت و گفت: طرح کرامت رضوی سال گذشته با صرف 9.5 میلیارد تومان اعتبار اجرا شد و 25 هزار و 500 نفر را به مشهد مقدس اعزام کردیم که از میزان 35 تا 38 درصد آنها تاکنون به مشهد مشرف نشده بودند.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: از 15 اردیبهشت‌ماه سال جاری، طرح کرامت رضوی مجددا شروع می‌شود و تا 10 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم 25 هزار نفر دیگر را به مشهد مقدس اعزام کنیم. البته تلاش می‌کنیم بسته‌های فرهنگی مناسب‌تر شوند و در تعامل با آستان قدس رضوی مستمری‌بگیران را با گنجینه‌های رضوی نیز آشنا کنیم.

    اعتصامی به طرح بصیرت علوی اشاره کرد و گفت: اعزام بازنشستگان به اعتبات عالیات در شش استان آغاز شد و از آبان‌ماه سال گذشته برای اعزام 4000 نفر برنامه‌ریزی کرده بودیم که به 8000 نفر افزایش یافت. در واقع بازنشسته به همراه همسرش به این زیارت مشرف می‌شد و وام دریافتی برای هر نفر یک میلیون تومان در نظر گرفته شده بود. اعتبار 4 میلیارد تومانی برای این امر نیز به هشت میلیارد تومان افزایش یافت و امیدواریم از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه اعزام‌ها را مجددا شروع کنیم.

    وی با بیان اینکه طرح نسیم سلامت نیز در قالب برگزاری المپیادهای ورزشی و ورزش همگانی از سال گذشته شروع شد، گفت: این اقدام برای نخستین بار انجام شد و درصدد برنامه‌ریزی برای گسترش ورزش همگانی با کمک وزارت ورزش و جوانان هستیم.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده برای فرزندان نخبه خانواده کارگری نیز گفت: تاکنون در سازمان تامین اجتماعی معاونت فرهنگی نداشتیم و این معاونت دو سال است که ایجاد شده و برای این امر اقداماتی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و پرونده نخبگان در حال تشکیل است.

    اعتصامی افزود: قصد داریم در شش ماهه دوم امسال در تعامل با تشکل‌های قانونی جامعه کارگری پرونده‌ای از نخبگان را تشکیل دهیم و یک بانک اطلاعاتی ایجاد کنیم. در واقع امسال امر شناسایی نخبگان انجام خواهد شد و برای سال‌های آینده تسهیلاتی را برای این قشر در نظر خواهیم گرفت.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی همچنین از رایزنی و آماده‌سازی طرحی برای تشکیل مدارس ویژه سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم تا بتوانیم این مدارس را راه‌اندازی و خدمات ویژه‌ای را به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

    اعتصامی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره راه‌اندازی خانه‌های مهر برای بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: پنج خانه مهر در پنج استان شامل قم، کرمان، سمنان و... در حال ساخت بود که یک میلیارد و 400 میلیون تومان بدهی جاری داشت و آن را پرداخت کرده‌ایم. این خانه‌های مهر تکمیل شده و در اختیار بازنشستگان قرار گرفته شده است.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: برای سال 95 در حال رایزنی با شهرداری‌ها هستیم تا اماکنی را تحت عنوان خانه مهر در اماکنی چون پارک‌ها راه‌اندازی کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی