عصر بازار

حضور بانک و بیمه های جمهوری چک در ایران، لازمه همکاری دو کشور

عصر اعتبار- نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: حضور بانک‌ و بیمه‌های جمهوری چک در عرصه اقتصادی ایران و توسعه همکاری و مبادلات دو کشور الزامی است.

حضور بانک و بیمه های جمهوری چک در ایران، لازمه همکاری دو کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، مهدی جهانگیری، حضور هیات‌های تجاری در ایران را نشانه عزم و اراده کشورها برای برقراری و توسعه روابط اقتصادی متقابل دانست و گفت: رویکرد جدید میان ایران و سایر کشورها پس از اجرایی شدن برجام بوجود آمده و اکنون قرار است سومین هیات از جمهوری چک عازم ایران ‌شود.

    وی افزود: حضور دومین هیات که اکنون در تهران بسر می برد، گواهی بر عزم جمهوری چک بر توسعه روابط است و جمهوری اسلامی نیز عزم و اراده خود را بر این اصل استوار کرده که شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که از رشد هشت درصدی برخوردار شود و مقدمه تحقق این هدف جذب 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی است.

    نایب رئیس اتاق تهران حضور بانک‌ها و بیمه‌ها در صحنه مراودات اقتصادی ایران و جمهوری چک را از الزامات توسعه مناسبات دو کشور برشمرد و گفت: البته بیمه‌ها و بانک‌های اروپایی کماکان با قدری تامل به همکاری اقتصادی با ایران می‌نگرند و شایسته است دولتمردان جمهوری چک، زمینه فعالیت بانک‌ها در این عرصه را تسهیل کنند.

    جهانگیری گفت: روابط دو کشور در سال‌های گذشته به دلیل اعمال سیاست‌های تحریمی دچار نوسان شده و رو به کاهش گذاشت.

    وی اضافه کرد: همکاری‌های خوب تجاری ایران با اروپا به دلیل مشکلات بانکی، کاهش یافت بطوری‌که ارزش تجارت میان دو کشور در سال 2014 بر اثر تحریم‌ها حدود 30 میلیون دلار بود، که این رقم کمتر از حجم مبادلات دو شرکت است.

    نایب رئیس اتاق تهران اظهار امیدواری کرد: اجرای برجام، روابط اقتصادی ایران و اروپا و از جمله با جمهوری چک بهبود پیدا ‌کند و در آینده تبادل هیات‌های تجاری نیز افزایش یابد.

    وی افزود: اتاق تهران از توسعه روابط با جمهوری چک استقبال کرده و انتظار می رود موانع روابط تجاری دو کشور برداشته و با رفع تحریم‌ها مناسبات بهبود یابد.

    جهانگیری اضافه کرد : برخورداری جمهوری چک از توان فنی پیشرفته در صنایع مهم و زیربنایی، لزوم ارتباط مستمر دو کشور برای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های در دست اجرا را ایجاب می کند.

    جهانگیری، پروژه های توسعه صنعتی در ایران به ویژه در بخش‌های ماشین‌سازی، حمل‌ونقل، نیروگاهی و انرژی‌های نو، نفت وگاز ، معادن، شیمیایی و داروسازی را از جمله زمینه های مناسب همکاری بین تهران - پراگ دانست.

    وی، امضای موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف که در جریان سفر گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران به چک را یادآور شد و افزود : این موافقتنامه می‌تواند نسبت به توسعه روابط در آینده‌ای نه چندان دور ایجاد خوش‌بینی کند .

    جهانگیری افزود: تاسیس دفتر تجاری چک در تهران که در دیدار مقام های ارشد دو کشور در پراگ مطرح شده، از جمله اقدام های زمینه‌ساز برای همکاری بیشتر تجار و شرکت‌های دو کشور است و اتاق تهران آمادگی لازم را دارد.

    وی اظهار داشت : بخش مدیریت منابع آب، سیستم‌های فاضلاب و نیز مصرف بهینه انرژی ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در ایران وجود دارد و شرکت‌های ایرانی آماده همکاری با طرف های مربوطه در جمهوری چک هستند.

    هیات اقتصادی جمهوری چک صبح امروز (یکشنبه) در اتاق بازرگانی تهران به همراه فعالان اقتصادی در یک گردهمایی حاضر شدند و زمینه‌های همکاری میان بخش‌خصوصی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

    هیات اقتصادی جمهوری چک متشکل از 25 شرکت و بنگاه اقتصادی این کشور است که بیشتر آنها در حوزه صنایع معدنی فعالیت دارند.

    سرپرستی این هیات را معاون وزیر امور خارجه این کشور برعهده دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو