عصر بازار

اعطای وام و زمین دولتی برای پروش آبزیان در سواحل جنوب و شمال کشور

عصر اعتبار- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بهره برداران تولیدکننده آبزیان مورد حمایت سازمان شیلات علاوه بر این که اراضی در شمال و جنوب کشور دراختیار می‌گیرند، تسهیلات مالی نیز از صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی بر اساس توافق صورت گرفته دریافت می‌کنند.

اعطای وام و زمین دولتی برای پروش آبزیان در سواحل جنوب و شمال کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حسن صالحی درخصوص آبزیانی که برای پروش در سواحل جنوب و شمال کشور در اولویت و مورد حمایت قرار دارند اظهار کرد: در جنوب ماهی و میگوی جنوب برای دریافت تسهیلات دولتی مورد حمایت ما قرار دارد که بخشی از آن نیز در قفس مورد پرورش قرار می‌گیرد.

    وی افزود: برای این کار کشاورزان می توانند از ساحل برای تاسیسات نگهداری، تاسیسات فرآوری و ... استفاده کنند.

    رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: درمناطق شمالی کشور نیز برای بهره برداری از دریای خزر اولویت ما  پرورش گونه‌های شمالی کشور نظیر آزاد ماهیان، سفید،کپوردریایی و به طور ویژه ماهیان خاویاری است.

    وی در پایان تصریح کرد: مذاکراتی با صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی داشته‌ایم تا بتوانیم تسهیلات مالی نیز در اختیار این بهره برداران قرار گیرد.

    رئیس سازمان امور اراضی نیز در این ارتباط به تسنیم گفت: اراضی موجود در شمال کشور را به ایجاد ایستگاه‌های پرورش ماهی در قفس و خاویار اختصاص می‌دهیم تا بتوان دوباره سطح تولید این محصول را در کشور افزایش یابد. همچنین در سواحل جنوبی کشور نیز پرورش میگو در اولویت کار ما قرار دارد و در اولویت‌ بعدی توسعه صنایع گردشگری و توریسم است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی