عصر بازار

شکست گفت و گوهای فریز نفتی، قیمت جهانی طلا را افزایش داد

عصر اعتبار- مذاکرات تولیدکنندگان نفت در دوحه بدون نتیجه به پایان رسید و پیامد کاهش قیمت های نفت و شاخص بازارهای سهام را به دنبال داشت، در عین حال تقاضا برای طلا افزایش پیدا کرد.

شکست گفت و گوهای فریز نفتی، قیمت جهانی طلا را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، عربستان سعودی پس از آنکه خواست ایران نیز به مذاکرات بپیوندد و برای بالابردن قیمت نفت از این توافق حمایت کند، گفت و گوها به شکست انجامید.
    به گزارش ایرنا، «بیژن زنگنه» وزیر نفت کشورمان که پیش تر اعلام کرده بود در نشست دوحه قطر شرکت نمی‌کند، ساعاتی پیش از آغاز این نشست اعلام کرد که ایران نماینده‌ای به این اجلاس نمی‌فرستد.
    زنگنه درباره تجدید نظر در مورد اعزام نماینده به اجلاس دوحه گفت: جمهوری اسلامی به این نتیجه رسید که نشست دوحه برای حضور کسانی است که می خواهند طرح فریز نفتی را امضا کنند و علت اینکه ایران فرستاده ای به این نشست اعزام داشت، برای این بود که حمایت خود را از این طرح نشان دهد، اما قرار نبود ایران این طرح را امضا کند، بنابراین ضرورتی برای حضور نماینده ایران در این نشست وجود نداشت.
    قیمت نفت خام آمریکا بامداد امروز به وقت گرینویج با 6.8 درصد کاهش نسبت به قیمت پایان روزی جمعه گذشته (27 فروردین) به 37 دلار و 61 سنت رسید، درحالی که هر بشکه نفت برنت دریای شمال با هفت درصد کاهش به بهای 40 دلار و 10 سنت معامله شد.
    ارزش سهام شرکت ها به دلیل کاهش قیمت های نفت و تشدید نگرانی ها در مورد آهسته تر شدن رشد اقتصاد جهانی، با 0.04 درصد کاهش نسبت به اندازه آن در پایان معاملات جمعه گذشته، به 403.42 رسید.
    قیمت تحویل فوری طلا بامداد روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن، ابتدا به یک هزار و 239 دلار و 30 سنت افزایش یافت و سپس در ساعت 2:56 به دلیل کاهش معاملات ، به سطح یک هزار و 234 دلار بازگشت و یک افزایش 0.03 درصدی را نسبت به قیمت پایان روزی جمعه گذشته تجربه کرد.
    بازار کامکس نیویورک نیز قیمت آتی طلا با 0.1 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جلسه گذشته، به یک هزار و 235 دلار و 90 سنت رسید.
    خبرگزاری مزبور امروز گزارش داد، پس از شکست مذاکرات دوحه میان تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک، قیمت های نفت در اوایل وقت روز دوشنبه پنج درصد کاهش یافت.
    قیمت نفت برنت دریای شمال که مبنای قیمت گذاری دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک است، در ساعت 29دقیقه بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 5.2 درصد نسبت به قیمت پایان روزی جمعه گذشته کاهش یافت و به 40 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو