عصر بازار

معاون وزیر کشور:

جذب سرمایه گذاری راهبرد اساسی برنامه ششم توسعه است

عصر اعتبار- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: جذب سرمایه‌ گذاری داخلی و خارجی به عنوان یکی از راهبردهای اساسی در برنامه ششم توسعه، مورد توجه دولت قرار دارد.

جذب سرمایه گذاری راهبرد اساسی برنامه ششم توسعه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، محمدحسین فروزان مهر روز دوشنبه در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان با تشریح سیاست‌ها و راهبردهای کلان کشور در زمینه سرمایه‌گذاری افزود: براساس همین سیاست ها دولت نیز در برنامه های خود بر آن شد تا براساس سیاست‌های نظام شرایط سرمایه ‌گذاری را در کشور و استان ها فراهم کند.
    وی ادامه داد: مبلغ قابل تاملی در بعد تجهیز منابع برای این امر توسط دولت دیده و قرار داده شده ودر این راه موضوع فاینانس و منابع خارجی سهمی بیش از 30 درصد را در کنار منابعی همانند فروش اوراق مشارکت به عهده دارد و امید می رود بعد از برجام، گام دوم ما استفاده از ظرفیت برجام در راستای شکوفایی همه جانبه اقتصادی کشور است.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشوراظهارداشت: در شرایط کنونی، استانی همانند هرمزگان استانی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری بوده که در حوزه‌های مختلف از جمله توریست و شیلات و صنایع ظرفیت‌های کم ‌نظیری دارد.
    فروزان ‌مهر یاد آور شد: یکی از موضوعات مکان ‌محور برای سرمایه‌گذاری که در دولت از اهمیت بالایی برخوردار است سواحل مکران است چرا که دولت قصد دارد از اقتصاد زمین پایه به سمت اقتصاد دریا پایه با استفاده از ظرفیت‌های ساحلی در جنوب و جنوب‌شرق حرکت کند.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشورتصریح کرد: دولت در ادامه طرح توسعه سواحل مکران قصد دارد، با ایجاد زیرساخت‌ها زمینه توسعه اقتصادی ملی و محلی در این منطقه را راهبری و هدایت کند.
    فروزان‌ مهر اضافه کرد: این استان به عنوان دو هدف عمده دیپلماسی اقتصادی برای نظام و کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا دولت نیز حمایتی همه جانبه را از سرمایه‌گذاری در این استان به عمل خواهد آورد.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به تشکیل ستاد رفع موانع سرمایه‌گذاری در هرمزگان اشاره و گفت: این استان در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه ‌گذاری از کمترین مشکلات برخوردار است و امید می رود با ساختار موجود و تقویت شده و حضور سرمایه‌گذاران در سال های آینده شاهد شکوفایی هرمزگان باشیم.
    دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان امروز دوشنبه با حضور معاونان وزیران کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی و شماری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سالن شرکت گاز بندرعباس آغاز بکار کرد.
    در این همایش دوروزه علاوه بر ایران، سرمایه گذارانی از کشورهای چین، ترکیه، کویت، ایتالیا، اسپانیا و همچنین چند کشور حوزه خلیج فارس حضور دارند.
    برنامه سخنرانی برای معاونان وزارتخانه های تعاون، رفاه و کار، جهاد کشاورزی، اقتصاد دارایی ، معاون بین الملل اتاق ایران و رئیس اتاق بازرگانی استان مسندم عمان در روز اول دومین همایش سرمایه گذاری این استان پیش بینی شده است.
    بعد از ظهر امروز کارگروه ها و پنل های تخصصی این همایش شامل بخش های صنعت و معدن،انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و عمران شهری، 100 فرصت سرمایه گذاری در بخش های یادشده از سوی دستگاههای اجرایی برای شرکت کنندگان در این کارگروه ها تشریح می شود.
    شرکت کنندگان در این همایش با حضور در میزگردهای تخصصی مورد علاقه خود که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی بخشهای یادشده برگزار می گردد چگونگی راههای سرمایه گذاری را بررسی می کنند.
    انعقاد تفاهم نامه ،افتتاح نمایشگاه دستاوردهای استان در حوزه های مختلف، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری شهید رجایی، خلیج فارس و همچنین منطقه آزاد قشم از برنامه های عصر ظهر امروز و روز دوم این همایش است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی