عصر بازار

اقدامات بانک تجارتی ایران و اروپا در پساتحریم

عصر اعتبار- افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : با اجرایی شدن برجام پتانسیلهای اقتصادی مهم و قابل توجهی برای سرمایه گذاران خارجی در ایران وجود دارد که می تواند دستاوردهای ارزشمندی را برای همکاری فی مابین بوجود آورد.

اقدامات بانک تجارتی ایران و اروپا در پساتحریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، افخمی در دیدار هیات اقتصادی ایالت نیدرزاکسن با بیان این مطلب افزود : ایران دومین کشور پرجمعیت خاورمیانه با جمعیتی در حدود 80 میلیون نفر است که 9 درصد ذخیره نفتی و 18 درصد ذخایر گازی جهان و منابع معدنی فراوان را در اختیار دارد که این عوامل بسیار مهم در عرصه اقتصاد و تولید بهترین محرک برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران است .

    وی تصریح کرد : زمان آن رسیده است که بانک‌های جهانی با اتخاذ یک سیاست معقول نگرانی خود را در خصوص بازار ایران و همکاری مالی و مبادلات اقتصادی برطرف نمایند و برای حضور در بازار رقابتی ایران از فرصتهای بودجود آمده استفاده نمایند .

    وی با اشاره به روند شاخص‌های اقتصادی در ایران پس از برجام به وضعیت بازاراقتصادی کشورمان پرداخته و تصریح کرد : با توجه به سیاستها ی اتخاذ شده از سوی دولت ، در آینده آثار مثبت اقدامات انجام شده پدیدار خواهد شد.

    وی بار دیگر بر لزوم درک شرایط فعلی توسط هیات های اقتصادی و بانکی آلمانی تأکیدکرده وخواهان تسریع و تسهیل شرایط برقراری روابط فراگیرتر بین بانکهای آلمانی و طرفهای ایرانی شد

    وی با اشاره به اقدامات بانک تجارتی ایران و اروپا در دوران پساتحریم گفت : بانک تجارتی ایران و اروپا که یک بانک آلمانی با سابقه بیش از 40 سال فعالیت است و نقش بسیار فعالی در تعاملات مالی بین المللی کشورمان داشته است بلافاصله پس از اجرایی شدن برجام ، مبادرت به برقراری روابط کارگزاری و مبادلات مالی از طریق سوئیفت کرده است که می تواند الگویی برای سایر بانکهای آلمانی باشد .

    وی تاکید کرد : حضور بانک تجارتی ایران و اروپا در بازار بانکی جهانی ، نقش بسیار سازنده ای در رونق اقتصادی ایران از طریق تسهیل مبادلات بانکی بین شرکت های ایرانی و اروپایی ، به ویژه شرکت های آلمانی ایفا می کند.

    گفتنی است ایالت نیدرزاکسن مرکز کارخانه فولکس واگن و دارای تولید داخلی 215میلیارد یورو است و همکاری با این ایالت می تواند نقش موثری در برقراری ارتباط بین صاحبان صنایع ، تجار و مدیران ارشد دو کشور داشته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی