عصر بازار

معاون نعمت‌زاده خبرداد:

بازگشت واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها به چرخه تولید

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت گفت: با برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده، واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها باید به چرخه تولید کشور بازگردند.

بازگشت واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها به چرخه تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی یزدانی گفت: با رفع موانع قانونی پیش روی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی که از چرخه تولید خارج شده و یا پایین‌تر از ظرفیت مشغول به کار و فعالیت هستند، از اولویت‌های اصلی سازمان است. این در حالی است که از 87 هزار و 659واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در کشور، 37 هزار و 120 واحد، مستقر در شهرکهای صنعتی مستقر هستند که با این حساب حدود 90 درصد از صنایع کشور را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، به منافع موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود امکانات زیربنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تمامی دستگاه‌های مرتبط با صنعت باید به جذب سرمایه گذار در این مناطق عزم جدی داشته باشند. در این میان، آمادگی برای پذیرش سرمایه‌گذاران وجود دارد و حمایت‌های متعددی برای سرمایه‌گذاران صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

    وی تاکیدات رئیس جمهور و سیاست‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت، در خصوص تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با ریاست استانداران اشاره کرد و افزود: کارگروه ایجاد رونق در کارگاه های کوچک و متوسط صنعتی به عنوان زیرمجموعه این ستاد در استانهای کشور، شکل گرفته است.

    به گفته یزدانی، باید از تمام سازوکارها و ظرفیت ها و پتانسیل های استان جهت ایجاد حرکتی جدیدی در حوزه اقتصادی استفاده کرد چرا که هدف ما امید بخشی و ایجاد رضایتمندی بیشتر در جامعه است و امروز رسالت نخست ما حمایت از صنایع کوچک بوده و مسئولان نظام هم بر آن تاکید دارند؛ این در حالی است که با وجود نقش صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در چرخه اقتصادی و اشتغال اما این صنایع با توجه به ساختار آسیب پذیرتر بوده، لذا باید توجه بیشتری به این بخش شود.

    وی اظهار داشت: البته برای حمایت از واحدهای راکد تصمیمات خوبی در کارگروه ایجاد رونق در کارگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی برای ارائه تسهیلات، گرفته‌ شده است، از این‌ رو واحدهای راکدی که امکان فعالیت مجدد داشته و یا طرح های نیمه فعال صنعتی واقع در شهرکها و نواحی صنعتی حمایت خواهند شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی